Ga naar inhoud

bestolen via internet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had via ebay een aankoop gedaan maar heb het artikel nooit ontvangen (wel betaald) en krijg ook geen antwoord meer van die persoon.Het is al aangegeven via ebay maar die kunnen niet veel doen. Zou ik dit het beste aangeven bij politie om zo misschien mijn geld terug te krijgen of heeft dit geen zin? Weet iemand dit?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eens dit (klik er op) topic ivm oplichting via ebay...

De koopwaar werd wel ontvangen, maar bleek niet in orde te zijn.

Ik stuur alvast een privé-bericht naar Nam-Reh met de vraag of hij hier wil komen reageren, mogelijk heeft hij nog wat nuttige tips voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ooit eens iets besteld voor ebay, betaald, en nooit ontvangen. Het enige wat Ebay heeft gedaan is het account van die frauduleuze gast geschrapt. Ik heb mijn geld niet/nooit teruggekregen.

Gelukkig was het maar voor een bedrag van 40 euro. Ik zou ook nooit voor grote bedragen iets bestellen op Ebay.

Ik geloof wel dat er een soort 'schadevergoeding' bestaat bij Ebay, waarbij je een gedeelte van het geld terugkrijgt, als het over een (zeer) groot bedrag gaat.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets koopt bij Ebay kijkt dan wat de reactie is van de account.

Indien niet aanwezig dan minstens weten waar hij/zij woont en dat ook controleren.

Als het niet te ver is best ter plaatste kijken en dat is de beste garantie.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

(Klein) advies op ebay >>> Betaal ALTIJD met PayPal...!

Zelfs al bied de verkoper het niet aan, stel voor dat jij die extra 4% zal betalen.

Da's onbetaalbaar, die garantie van PayPal (zonder dat ik hier reclame zit te maken...)

Grtz, H.

---------- Post toegevoegd om 19:48 ---------- Vorige post was om 19:47 ----------

Stuur es die link van de aankoop door...

Dan kijk ik het effe na... :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een mail die ik ontvangen heb van ebay, ik heb het dus aan ebay gerapporteerd en het enige wat zij doen is die persoon blokkeren meer niet. [TABLE]

[TR]

[TD]s.gif[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Op 05-mei-2011 handelde u de melding met 2009wernerannie af en rapporteerde u het probleem aan het team Regels en veiligheid. U hebt verklaard dat uw problemen niet werden opgelost. [TABLE]

[TR]

[TD]s.gif[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

eBay neemt schendingen van het beleid ernstig. Ons team van Regels en veiligheid zal uw melding controleren en de nodige actie ondernemen als de verkoper het eBay-beleid omtrent verplichtingen van verkopers heeft overtreden.

Onze maatregelen kunnen onder andere zijn:

  • Annulatie van aanbiedingen
  • Beperkingen van accountprivileges
  • Schorsing van de account
  • De standaardkosten op geannuleerde aanbiedingen niet terugbetalen
  • Onmiddellijke inning van alle verkoopkosten
  • De PowerSeller-status doen verliezen
  • Doorverwijzing naar de politie

Omwille van privacy en wettelijke beperkingen mogen wij geen details geven van een actie die wij zouden kunnen ondernemen. Hou er ook rekening mee dat deze acties mogelijk niet kenbaar worden gemaakt aan andere leden.

U kunt de afgehandelde melding steeds bekijken op de pagina Transactieproblemen oplossen.

We stellen het op prijs dat u deze melding rapporteert.

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 100]260762788688.jpg[/TD]

[TD=colspan: 2][TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]sega master systeme[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 15%]Objectnr.:[/TD]

[TD]260762788688[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 15%]Geopend geschil:[/TD]

[TD]maandag, 25 apr 2011 16:20:59 CEST[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 15%]Afgehandeld geschil:[/TD]

[TD]donderdag, 05 mei 2011 18:36:28 CEST[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Aangekocht object bekijken[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Hum-Hum... :thumpdown:

De transactie dateert van 05 Mei 2011...

Volgende keer 'n ietsje sneller 'n topic beginnen op PCH...!

PayPal aanvaard allen klachten binnen de 45 à 60 dagen na betaling...

Als men de mogelijkheid heeft om met PayPal te betalen, doe dit dan...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als er hier met PayPal betaald geworden is > klacht indienen via PayPal...!

Als er hier (ondanks het feit dat er de mogelijkheid was om met PayPal te betalen) via bankoverschrijving betaald is > bad luck...

!!! ebay dekt enkel zichzelf in...!!!

Zij verwijderen (straffen) frauderende (ver)kopers, zonder daarbij de benadeelde partij te helpen om 'n vergoeding te verkrijgen...

Dus ik herhaal: PayPal - PayPal - PayPal...!!! (ZONDER reclame te maken, enkel als (ver)koper-bescherming...!!!)

Ik heb net ook 'n Mac Mini (Intel Core 2 Duo 2.26GHz 8GB RAM & 1TB HD) te koop gezet op ebay...

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140569610391&ssPageName=STRK:MESELX:IT

> ook daar geef ik de mogelijkheid aan de kandidaat-koper(s) om te betalen met payPal.

De verzending gebeurd aangetekend > zekerheid (dat het pakket ontvangen is) voor de verkoper.

Iedereen tevreden... :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.