Ga naar inhoud

blauw scherm bij internetten


Trudo

Aanbevolen berichten

Telkens ik op internet zit (internet explorer ) krijg ik op de meest onverwachte momenten een blauw scherm , dat vermeld dat ik nieuwe hardware of geïnstalleerde software moet verwijderen om het probleem op te lossen. Dan gaat dat blauw scherm weg, en moet ik windows 7 terug opstarten. Ik heb zelfs mijn lap top tot 3X toe terug ingesteld op "fabriek instellingen" , dus helemaal leeg gemaakt, maar niks helpt. Ik denk dat het met internet Explorer te maken heeft, maar ik weet zelfs niet welke versie ik heb, en ook niet waar ik die versie kan vinden. Ik ben 67 jaar, wel al vele jaren met PC bezig, maar ken weinig van die technische termen. Wie dus een oplossing weet....hou het a.u.b simpel.Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trudo sluit zich op in priveberichten. heb laten weten dat we nu hier verder gaan.

hij meldde: Technical information:

stop:0X00000050(0XFFFFF8818F48D3A0,0X00000000000000000XFFFFF88005AB1c75,0X0000000000000005)

***1gdpmd64.sys.adress FFFFF88005AB1C75 base at FFFFF88005A000. DATESTAMP

collecting data for crash dump

iniotializing disk for crash dumd

beginning dump of physical memory

dumping physical memory to disk :90

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Trudo, zou je het volgende kunnen doen?

Download Blue Screen View en installeer het programma.

Start daarna het programma BlueScreenView op met de snelkoppeling op je bureaublad.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van een ander persoon de oplossing gekregen. Deze man stuurde mij volgend bericht.

Wat je kan proberen om het op te lossen is een bepaalde update van Microsoft van de pc weghalen: de KB2670838.

Hoe je dat kan doen vind je hier: Een update verwijderen - Microsoft Windows Help

Als dit niet helpt is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem. Je kan windows een test laten uitvoeren van het geheugen, dit wordt hier uitgelegd: Continue blauw scherm

Maar dat is niet echt simpel om te doen.

Ik heb dat nummer ...de KB2670838 opgezocht, verwijderd ..;en mijn probleem was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam van mijn helper heb ik ook maar van een andere vriend gekregen. Het is een persoon die vroeger bij "banksys" heeft gewerkt (om problemen op te lossen met de banksystemen , dus een echte prof) en hij wenst zijn naam niet bekend te maken daar hij momenteel weer bij een nog grotere firma aan de bak is gekomen. hij vreest met zijn naam bekend te maken lastig gevallen te worden door jan en alleman, en daar heeft hij geen zin in. Natuurlijk ben ik blij dat ik geholpen ben, maar hij heeft dat kennelijk gedaan omdat hij ook afkomstig is van mijn woonplaats, maar nu in oost-Vlaanderen woont. Ikzelf had geen weet van zijn activiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op bericht #5 ging ik er vanuit dat je de oplossing via privébericht van een ander forumlid had gekregen ... maar nu, na je duidelijke toelichting blijkt dat mijn denkpiste hieromtrent fout was ... ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.