Ga naar inhoud

Braziliaanse e-mail adressen met problemen


Reinoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik stuur dagelijks e-mails naar klanten/contacten over zowat de hele wereld en meestal geen probleem, echter bij enkele e-mail adressen naar Brazilië krijg ik vaak onderstaande bericht.

Pas op: het e-mail adres is zeker juist en het gebeurt steeds met dezelfde e-mail adressen, dus niet afhankelijk van het moment. De ontvangers krijgen wel degelijk e-mails toe op dat adres, enkel dus niet van mij.

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mx.anel.com.br.:

<<< 450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname, [217.19.237.58] <.......>... Deferred: 450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname, [217.19.237.58]

Iemand die me kan zeggen wat hier het probleem is ?

Alvast bedankt,

Grtn,

Reinoud.

aangepast door Jürgen
e-mailadres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt waarschijnlijk bij jou mailserver.

De mailserver van de ontvanger( in dit geval anel.br) wil de hostnaam weten die aan het ip-adres van jou mailserver is gekoppeld. Om dit te weten te kopen wordt er door anel.br contact gemaakt met de verschillende dns-servers.

Het is daar waar het fout loopt. Anel.br krijgt immers geen (correct) antwoord terug voor het ip-adres van jou server.

Je kan eens proberen om een e-mail te sturen via de server van je provider. Als dat wel lukt dan ligt het zeker aan je eigen mailserver. Lukt ook dat niet dan blokkeert de ontvangende mailserver ook de server van je provider.

Beheer je de eigen mailserver zelf?

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.