Ga naar inhoud

Cisco accespoint WAP4410N instaleren op Telenet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kocht een Cisco accesPoint WAP4410N om de wifi dekking in onze nieuwe ( goed geïsoleerde) woning te verbeteren. Ik krijg hem echter niet werkende. Ik deed al volgende instellingen:

Zelfde SSID als telenetmodem

zelfde paswoord

ander kanaal

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=class: cms_table_NormalText]IP Address:[/TD]

[TD]192.168.0.10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_NormalText]Subnet Mask:[/TD]

[TD]255.255.255.0[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=class: cms_table_NormalText]Default Gateway:[/TD]

[TD]192.168.0.1[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=class: cms_table_NormalText]Primary DNS:

secondary DNS[/TD]

[TD]195.130.130.4

195.131.130.4[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=class: cms_table_NormalText]Graag hulp .Wat doe ik verkeerd? Ik zie het accespoint, kan er ook op inloggen maar[/TD]

[TD] krijg geen internetverbinding.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is me niet helemaal helder.

1) Ik neem aan dat de kabel tussen de router en het access point goed is? Anders die even testen door die rechtstreeks in de laptop te steken.

2) heb je op je PC een vast IP-adres ingesteld (welk?) of automatisch ophalen met DHCP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: kabel is tip top, getest met laptop er rechtstreeks aan.

2: Alle draadloze toestellen hebben hun eigen IP,ik neem aan automatisch opgehaald.

Met mijn vaste PC ( vaste netwerk kabel naar modem) kan ik op de AP webpagina, de draadloze toestellen zien de AP maar kunnen niet conecteren.

Hoop dat het zo duidelijker is.

Mvg Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het manual gedownload en doorgekeken, maar zie zo direct geen aanknopingspunten.

Wel is het zo dat het AP "out of the box" gewoon goed zou moeten werken.

In zo'n geval zou ik zelf het AP terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan proberen met standaard SSID en wachtwoord.

Lukt dat wel, dan 1 stap per keer de instellingen wijzigen. Gaat het dan weer mis, dan weet je hoe het komt.

Bovendien is het mogelijk dat er nieuwere firmware is.

Informatie en downloads zijn hier Cisco WAP4410N Wireless-N Access Point - PoE/Advanced Security - Cisco te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.