Ga naar inhoud

D-Link DIR-505 Wi-Fi router


Aanbevolen berichten

Ik heb een week geleden aangeschaft een D-Link DIR-505 Wi-Fi router.

Ik ben al een weel constant aan het martelen en krijg dit apparaat niet aan de praat.

Alle apparaten laten de router wel zien, de verbinding is goed en sterk, maar ik kom niet op internet, zie ook onderstaande melding, van alles heb ik geprobeerd.

Internet heb ik van Ziggo, wie kan mij helpen

Deze webpagina is niet beschikbaar

De server op Google kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Internet tot het netwerk blokkeert.

aangepast door Asus
e-mail en GSM-nummer verwijderd !
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even opnieuw resetten en de handleiding volgen.

Als je de handleiding volgt van A tot Z en het werkt nog niet, dan even bellen met de helpdesk van D-Link.

Even voor de extra info:

Wat voor provider heb je?

Wat voor soort modem heb je? (kabel, ADSL, etc.)

Het lijkt er namelijk op dat je de instellingen niet goed hebt gevolgd. Normaal gezien krijg je van je modem een ip-adres via DHCP. Bij deze instellingen (DHCP) worden ook 2 DNS servers meegegeven.

De Router herkent deze normaal gezien, pakt deze automatisch op als IP-adres en DNS servers voor het interne netwerk.

De Router geeft zijn IP-adres weer door naar alle apparaten die worden aangesloten, als ze het internet op willen dat ze de DNS bij hem moeten zoeken.

Ik denk dat jouw DNS voor het interne netwerk wel goed is (het ip-adres van de Router), maar dat jouw Router niet weet waar hij zijn DNS moet zoeken.

Nu ik dit zo zit uit te werken, zou het ook mogelijk zijn dat jouw pc/laptop een statische DNS heeft van de vorige Router. Als dit niet overeen komt, gaat het ook niet werken.

Om dit uit te sluiten, zou je even deze handleiding kunnen volgen: TCP/IP-instellingen wijzigen - Windows Help

Jouw instellingen moet eruit zien zoals het onderstaande plaatje:

f598cd96-6bf9-47be-942d-7d0b0afdbd88_0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Leroy

Ik heb er al heel veel tijd ingestoken

Het werkt alleen wanneer ik een vaste kabelverbinding vanuit het Ziggo modem in de Dir 505 steek, dan is het niet draad loos

Echter draadloos werkt het niet, wel wordt het signaal van de Dir 505 op iedere apparaat zeer goed weer gegeven (smart telefoon, IPad, Laptop) en het heeft verbinding, alleen de pagina wordt niet geopend

Ik vroeg mij af moet het IP adres misschien gewijzigd worden, en hoe dat gaat weet ik niet, ik ben een leek.

Ook werkt de Dir 505 draadloos ook niet als versterker, wel is het signaal zelfs achter in de tuin zeer goed, maar de pagina wordt niet geopend.

Graag hoor ik van je

Groetjes Rob

aangepast door Asus
e-mail en GSM-nummer verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je even via een laptop die verbonden is met het WiFi waar je geen internet op hebt het volgende doen?

Ga naar Start en type: "cmd" (zonder quotes)

Er opent een zwart command prompt scherm.

Typ in dit scherm het volgende commando (het commando werkt alleen naar behoren op Windows 7 of 8):

ipconfig /all > %USERPROFILE%\Desktop\ipconfig.txt

Als het goed is staat er nu op je bureaublad een tekstbestandje genaamd "ipconfig.txt". Zet dit bestandje in je volgende berichtje.

Hierin staan al je netwerkinstellingen, misschien kunnen we detecteren wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer windows 7 heeft pas windows 8.1 ik kan hier nog niet goed mee werken,

Bestandje ipconfig /all > %USERPROFILE%\Desktop\ipconfig.txt

Heb ik 2 keer ingeladen ik zag even een zwart scherm met mededelingen, maar het staat niet op het gele bureau blad, ik zag een melding over desktop, wat dat is weet ik niet

????

Lastig

Ook op mijn IPad smart telefoon zie ik wel een goed bereik alleen de pagina wordt niet geopend, wanneer ik ziggo weer activeer werkt alles wel

groetjes Rob

Ik hoor wel weer, ik zag dat mijn telefoon nummer en e.mail adres is verwijderd

Al vast weer bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

Beste rchvanharten,

ik heb ondertussen reeds drie keer jouw e-mailadres en GSM-nummer verwijderd, dit ter voorkoming van spam. Mag ik je dan ook vragen om deze gegevens NIET meer te posten, alle hulp wordt verleend in open forum !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende commando dan eens, en kijk eens of het bestandje ipconfig.txt in de C:\ schijf staat (Start -> Computer -> C: schijf )

Dus eerst even command prompt openen zoals voorheen uitgelegd en dan het volgende commando:

ipconfig /all > C:\ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leroy

Nog steeds met de troep bezig, Is het zo, dat misschien Kabel-Ziggo Modem router met eigen IP adres niet herkent wordt door D.link dir 505, omdat dit een ander I.P adres moet hebben om verbinding te kunnen maken met internet om een pagina te openen draadloos.

Met een verbindingskabeltje, dus niet draadloos naar de Kabel Ziggo Modem router werkt het wel, en dan kan ik via de D-link dir 505 internetten

Het volgende heb ik geprobeerd in start zoeken ipconfig /all > C:\ipconfig.txt

Heel even zie ik dat ook dit bestandje wordt opgeroepen, maar ik kan het niet vinden op het bureaublad en ook niet bij de C schijf

In welke mapje zit het verstopt, Programma Files, of in welke mapjes van windows, of moet ik wat anders doen

Ik hoor het wel weer

groetjes rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.