Ga naar inhoud

Draadloos internet laptop


Jules1990

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een laptop met Windows XP. Ik heb denk ik zelf per ongeluk iets verwijderd, waardoor hij geen verbinding meer maakt met draadloos internet. Wanneer ik zoek via netwerkcentrum geeft hij ook geen enkele mogelijke verbinding in de wijde omgeving aan. Ik weet niet precies wat ik heb verwijderd, maar eerst stond er onderin de taakbalk een icoon met draadloos netwerk en nu niet meer. Ook bij netwerkcentrum staat alleen nog LAN netwerk en geen wireless.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt dat je toevallig iets verwijderd hebt, kan je iets meer zeggen waar en in welk stuk programma of instellingen dat je iets wegklilte dan

---------- Post toegevoegd om 21:52 ---------- Vorige post was om 21:42 ----------

Probeer eens het volgende :

Klik rechts op Mijn computer en klik op eigenschappen

ga dan naar tabblad Apparaatbeheer

klik dan op Netwerkadapters

zie je daar nog je wireless adapter staan? zoja , dubbelklik hier dan eens op en kijk of deze nog correct werkt.

Zoja, herstart eens je computer en test je wifi opnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

was het een intel pro wireless driver toevallig? misschien kan je anders op de site van Intel de driver terug downloaden.

heb je toevallig geen beschrijving van je laptop waarin staat welke wifi netwerkadapter je juist had? zo kan je die googlen en opnieuw installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, helaas weet ik de naam niet meer en kan ook nergens terugvinden. Ik heb al op de site van Dell gekeken naar een driver voor mijn laptop en die gedownload (door netwerk kabel LAN aan te sluiten ergens anders). Helaas werkt dit ook niet, maar het kan zijn dat ik niet de goede driver gedownload heb, want ik heb er zelf niet zoveel verstand van. Mijn laptop is een Dell: Latitude D610. Misschien dat je hier iets aan hebt.

NB: boven het toetsenbord zitten altijd wat knopjes om onder andere geluid te reguleren. Ook zijn er lichtjes die aangeven of je caps lck aan hebt staan o.i.d. Hier staat ook een lichtje met WIFI, alleen die brand niet en krijg ik ook met geen toets aan het branden. Misschien kan dit wel aangeven of een ingreep lukt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt dus een Dell Latitude D610. Dan staat er onderaan je laptop een service tag. Als je dan op support.dell.be gaat kan je normaal gezien je eigen specifieke configuratie zien adv deze tag en de nodige drivers downloaden.

ik heb een lattitude D820. Hierop is er wel een hardware wifi knop aan de linkerkant. Volgens mij zou de D610 deze ook moeten hebben. Ben je er zeker van dat die er niet is bij jou?

---------- Post toegevoegd om 22:32 ---------- Vorige post was om 22:31 ----------

even gecheckt op de dell site, je hebt inderdaad geen hardware knop, sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb die knop inderdaad niet, ik heb wel onderaan mijn laptop een service tag gevonden, als ik dan op een andere pc via de dell site probeer een driver te downloaden en die op een usb stick ofzo zet kan ik die op mijn eigen laptop installleren? Ik kan nu natuurlijk niet op internet, draadloos niet in elk geval..

Service tag is trouwens: 76LTX1J en daarboven staat express service code 156-369-411-91 voor als je er iets aan hebt?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.