Ga naar inhoud

draadloos netwerk - enkel op internet na verbinding met UTP-kabel


jus867273

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al zo'n 2 jaar een draadloos netwerk met WPA-beveiliging dat altijd zonder probleem gewerkt heeft. (SMC-router, met een D-link airplus kaartje in m'n laptop).

Nu heb ik onlangs met m'n laptop op een ander netwerk ingelogd en als ik thuis kwam bleek ik niet meer op mijn eigen netwerk te kunnen. Ik heb alles (router) moeten resetten.

Maar nu zit ik met het probleem dat ik perfect draadloos op internet kan, maar enkel zonder beveiliging. Van zodra ik wpa of wep op m'n router instel en ik probeer in te loggen krijg ik 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden), en ja, m'n paswoorden e.d. kloppen.

Als ik mijn utp-kabel in m'n laptop steek, kan ik perfect op internet EN maakt m'n airplus-kaart verbinding met het netwerk. Als ik dan mijn utp-kabel uittrek dan kan ik wel draadloos blijven surfen (ook als ik de wpa-beveiliging erop heb gezet). Het probleem zit hem dus enkel in 'het verbinding maken met het netwerk.

Als ik in Dos-prompt ipconfig /renew doe. krijg ik bij m'n draadloze kaart wel de melding dat hij geen contact kan maken met de DHCP-server.

(ik heb ook al m'n telenet-modem gereset voor nieuw IP-adres e.d.)

Weet er iemand wat dit als oorzaak kan hebben?

Dank u

Justin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk eenvoudig uitgelegd, je netwerkinstellingen zijn gewijzigd? Doordat deze gewijzigd zijn ben jij de beheerder niet meer maar een beperkte gebruiker van het netwerk, en daardoor die beperking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suggesties/oplossingen?

Suggesties en oplossingen genoeg hoor. Wel niet heel eenvoudig om het uit te leggen.

Moesten jij en ik nu samen voor je PC zitten zou het wat makkelijker zijn om het je uit te leggen, maar ik ga proberen mijn best te doen .

Dus de PC die je gaat gebruiken waar jij als netwerkbeheerder inlogt ga je machtigingen moeten geven , spijtig dat ik hiermaar 1 PC voor mij staan heb, zou dan gemakkelijker zijn om uit te leggen.

Je gaat op je PC moeten inloggen als adminstrator en zal in het netwerkbeheer jezelf moeten gaan zoeken hoe jij inlogt als gewone gebruiker. Ik werk nu met VISTA en heb dit nog nooit eerder gedaan in VISTA, in XP kan ik het heel wat eenvoudiger uitleggen.

Zal het gemakkelijkste uitleggen. Ik ben dus swake, en beheerder van mijn PC en was dan ook beheerder van het netwerk, en heb nu net hetzelfde probleem als jij.

Ik start de PC op en log in als administrator, niet als swake. Als administrator ga ik in het netwerkbeheer mezelf gaan zoeken, dus de gebruiker swake. Als administrator denk ik bij mezelf, swake mag ook het netwerk beheren, raar hé, want ik ben de beheerder van de computer. Ik heb dus swake gevonden en nu ga ik swake machtigingen geven in het netwerk als volledig beheerder. Al de computers die zich in het netwerk bevinden moeten dan ook aanstaan, zodat je die dan achteraf ook machtigingen kan geven als volledig of beperkt netwerk gebruiker. Eigenlijk is het allemaal eenvoudig om dat klusje op te knappen, maar moeilijk om uit te leggen.Jij zult waarschijnlijk je beheerdersmachtigingen kwijtgeraakt zijn, doordat je met je laptop op een ander netwerk ingelogd hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk mocht dit het probleem zijn, dat ik dan wel op internet zou moeten geraken als ik ingelogd ben als administrator? neen? Dit is alleszins niet het geval. Een echt draadloos netwerk zoals jij denk ik bedoeld heb ik hier ook niet, enkel een router met één laptop die erop zit om te surfen. Dus gebruikers vind ik dan ook niet terug bij m'n netwerkverbindingen (xp), tenzij ik op de verkeerde plaats zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al zo'n 2 jaar een draadloos netwerk met WPA-beveiliging dat altijd zonder probleem gewerkt heeft.

Sorry, ik heb me wel op dit gebaseerd, eigenlijk is het je internetverbinding die het niet meer doet? en e-mail verzenden en ontvangen lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, in je Internet Explorer heb je daar reeds je beveiligingsinstellingen gecontroleerd?

Open je Internet Exploer

Klik op Extra

Onderaan op internetopties

Gebruik daar beveiliging

Helemaal onderaan kijk eens of daar iets aan - of uitgevinkt staat bij beveiligingsniveau

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, even de stappen ondernemen voor firefox

Klik bovenaan op Extra

Opties

En daar moet je even bij beveiliging of bij geavanceerd gaan kijken wat er wel en wat er niet aangevinkt staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.