Ga naar inhoud

Draadloos netwerk werkt niet


Kaizah

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Wij hebben al jaren een E-Touch epicrouter, welke een bedrade router en modem in één is. Nu hebben we sinds kort ook een draadloze router, een sitecom wireless 300N, en nu wil ik deze gebruiken naast onze E-Touch om zo ook onze laptops draadloos op ons netwerk te laten. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg dit niet werkend.

Wat ik heb gedaan en wat mij juist lijkt is het volgende:

De E-Touch router heeft als IP-adres 10.0.0.2 en als subnet 10.0.0.x dus heb ik mijn sitecom router als IP-adres 10.0.0.10 gegeven.

Vervolgens heb ik DHCP uitgezet op mijn sitecom router.

En tot slot heb ik beide routers via een LAN poort van de één naar een LAN poort van de ander verbonden.

Dit werkt niet, ik kan niet op internet. Ik kan wel verbinden met de sitecom, maar dit gaat heel erg traag (halve minuut ongeveer).

Ik kan niet alleen de sitecom gebruiken omdat wij geen modem hebben, die zit immers in de E-Touch ingebouwd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de bijkomende router brigde naar oudere router / modem.

Tenminste als je zeker ben dat het ook een router is.

Je hebt toch een kabel van modem naar nieuwe router op een aparte poort geplaatst.

Brigde ziet je heel waarschijnlijk apart of bij draadloos of geavanceerd.

Daar moet je gateaway op ip van de router zetten in uw geval is dat 10.0.0.2

Maar meestal is dat 192.168.2.1 of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor je antwoord.

Ik wilde in eerste instantie ook een bridge maken, echter kan ik dit niet met mijn sitecom wireless 300N router (welke echt een router is ja). Volgens de handleiding van de sitecom zou ik voor optie 'bridge' moeten kunnen kiezen ergens in een dropdown list.

In deze lijst kan ik de 'mode' van mijn router instellen, volgens de handleiding moet hier 'bridge' tussen staan maar ik zie alleen 'AP' en 'WDS'

Wat moet ik doen?

aangepast door Kaizah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste firmware.

Ik heb nu het volgende gedaan:

Mode op Access Point gezet.

DHCP aangezet.

Mijn wireless router via een LAN poort met een LAN poort van de E-Touch verbonden.

Nu kan ik in ieder geval via een kabel vanuit mijn laptop naar de wireless sitecom router op internet.

Ik heb het ding echter gekocht omdat ik wireless wil. Echter kan ik niet verbinden met de sitecom, hij vind m wel maar als ik wil verbinden blijft ie hangen op 'waiting for network'.

En ja, de wireless functie heb ik aangezet. (of beter: niet uitgezet)

aangepast door Kaizah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, zoals ik zei kan ik dan wel met kabel internetten.

Echter kan ik dan niet meer verbinden met het wireless...

Ik kan nu wel wireless verbinden maar dan heb ik geen internet, met kabel dus wel.

Ik kan ook alleen maar wireless verbinden als ik het volgende doe (ik heb dit 2x getest):

1. Reset de router (dit hoeft maar 1 keer, maar dat heb ik dus gedaan)

2. Vervolgens eerst wireless verbinden met de sitecom, dit lukt.

3. Eerst een kabel van de E-Touch naar mijn laptop, die kent mij dan het IP 10.0.0.7 toe.

4. De kabel uit mijn laptop halen en in een LAN poort van de sitecom doen (E-Touch blijft zeggen dat iemand op 10.0.0.7 is verbonden)

5. Nu ben ik wireless verbonden met de sitecom, die ook op mijn E-Touch aangesloten zit. Wireless doet het alleen niet.

6. Een kabel van mijn laptop naar mijn sitecom (andere LAN poort dus, die van sitecom naar E-Touch zit er nog in).

7. Nu heb ik wel internet, via mijn kabeltje.

Als ik stap 3 niet uitvoer, dus de kabel van mijn E-Touch direct in mijn sitecom doen zonder eerst in mijn laptop, dan lijkt het zo te zijn dat ik niet wireless kan verbinden. Dit is volgens mij niet logisch...

Tevens is het zo dat mijn E-Touch dus op 10.0.0.2 zit. Mijn sitecom op 192.168.0.1. Als dit zo is, kan ik verbinden (draadloos) met de sitecom. Zodra ik mijn sitecom in LAN het IP-adres (bijv.) 10.0.0.10 geef en zeg dat de DHCP pool van 10.0.0.3 tot 10.0.0.14 loopt (net als bij mijn E-Touch), dan kan ik niet meer wireless verbinden. Nog wel via kabel, omdat daar mijn IP-adres niet veranderd.

aangepast door Kaizah
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.