Ga naar inhoud

Draadloze adapter geeft verkeerde beveiliging weer


pwerno

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi!

Zit met een probleempje en geraak er niet wijs uit, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn draadloze adapter geeft een verkeerde beveiliging door.

Mijn router (sitecom gigabit 300N) is namelijk beveiligd met wpa2.

Als ik dan de adapter laat zoeken en verbinding laat maken komt er dan op dat het wachtwoord niet correct is.

Bij de eigenschappen van het netwerk zie ik staan: beveiligingstype WEP.

Niet correct dus.

Met een andere adapter heb ik geen probleem.

Het gaat hier om een lite- on wirelless netwerk kaartje, standaard ingebouwd in m'n hp 530BE. Bij een ander netwerk bij iemand anders thuis doetem het wel.

Drivers van de kaart al geupdated maar nog steeds niks.

Netwerknaam en wachtwoord al eens verandert maar nog steeds niks.

Router naar fabrieksinstellingen gezet, ook tevergeefs.

WEET ZEKER dat mijn adapter wpa2 ondersteunt, mijn vorige router was ook zo beveiligd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas, op deze manier heb ik het al geprobeerd.

Er ontstaat dan een rood kruis voor de router met het gegeven dat de instellingen op de pc niet overeenkomen met de instellingen van de router, dit waarschijnlijk omdat de adapter het als een WEP netwerk ziet.

Heb hem zojuist eens getest bij mijn ouders thuis, en daar werktem wel...

Als ik hem niet aan de praat krijg zal er niets anders opzitten dan de router op wep te zetten vrees ik...

Wel jammer, want dat zijn een heleboel apparaten die in mijn netwerk terug geconfigureerd moeten worden.

Dus hoop dat er nog iemand met iets uit de bus komt

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan verschillende dingen proberen

denk dat je onder 7 of vista draait

kijk eens na als er op de router wps op zit zet dat uit op de router.

als je router nu eens op wep of wpa stond kan je er dan wel op?

kweet niet niet of die andere adaptor een andere pc is ofzo

maar probeer als dat zo is eens een adhoc uit ( een draadloze verbinding tussen 2pc's)

kijk of dat werkt je kan dat proberen zowel met wep en wpa en wpa2.

verwijder de driver eens volledig en maak dan eens zeker dat je internet hebt met een andere conectie (met de draad bevoorbeeld)

als de pc opstart zal hij naar de juiste driver zoeken hou voor de zeker heid de driver die je had lang de kant

zodat als het niet automatisch word ginstaleerd die zelf terug kan installeren .

als je dan toch nog op xp zou draaien Download Details KB893357: Update voor Windows XP geeft suport voor wpa2

gr vj

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.