Ga naar inhoud

epc3925 + harde schijf


Lovepet

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik bij mij thuis een modem/router in 1 van Cisco (Epc3925). Die heb ik van mijn provider ontvangen.

Nu wil ik graag dat mijn harde schijf (waar zo'n 60 gb aan muziek op staat) beschikbaar wordt gesteld via die draadloze router op mijn laptop in de woonkamer en op mijn sonos muzieksysteem.

Met de vorige router/modem had ik dat ingesteld door een eigen router (Linksys WRT160NL) als router te laten fungeren en de router functionaliteit op t router/modem van de provider uit te schakelen.

Bij deze nieuwe modem lukt me dat dus niet.

Ik log in op t router/modem en schakel de routerfunctionaliteit van de epc3925 uit. Vervolgens sluit ik de WRT160nl aan en dan zegt mijn netwerkcentrum dat er geen internetverbinding is. (het laatste streepje naar het WWW heeft een 'X') ...

Dus eigenlijk heb ik 2 'problemen' bedenk ik me ineens:

1. geen internetverbinding na aansluiten van de extra router

2. het beschikbaar maken van de harde schijf in mijn 'netwerkje'. (maar goed, als 1 is opgelost, dan zal dit vanzelf lukken lijkt me door een share te maken)

Op de nieuwe router/modem (Epc3925) zit wel een usb poort maar die is dichtgezet door de provider. Anders had ik de schijf direct op deze router/modem aan kunnen sluiten..

Misschien heb ik het onvoldoende duidelijk uitgelegd, maar dat hoor ik dan graag. Hopelijk kan iemand me uitleggen hoe -en of?- ik dit voor elkaar kan krijgen... anders heeft mijn sonos systeempje in huis niet echt meerwaarde meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.