Ga naar inhoud

externe harde schijf (USB) over netwerk delen met smarttv


laurentvdp

Aanbevolen berichten

hallo!

mijn vraag staat eigenlijk al volledig uitgelegd in de titel maar toch zal ik nog verder specifieren:

ik heb een harde schijf waar mijn mediabestanden op staan, deze kan ik verbinden met mijn TV en moet ik dan meenemen naar de computer om er nieuwe bestanden op te plaatsen... ik, als de luiheid zelve, zou dat uiteraard simpeler willen aanpakken. Mijn tv kan namelijk ook bestanden vinden die in de bibliotheken van windows staan, maar voorlopig blijft dat daarbij.

mijn vraag is dan uiteraard of ik mijn harde schijf aan mijn computer kan laten hangen en over het netwerk die bestanden kan raadplegen. met andere woorden, kan ik van mijn usb externe schijf een mediaserver maken? (met gewoon de harde schijf te delen (rechter muisknop-> delen) kan ik hem vinden op andere computers maar helaas niet op de tv).

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.