Ga naar inhoud

Films op LGNAS N1T1


Hans365

Aanbevolen berichten

We hebben aantal films op een LGNAS staan op een netwerk. Dat werkt perfect. Ik kan overal in huis via alle apparaten films bekijken. Weet iemand hoe ik de status van de NAS wijzig van een netwerkschijf in een externe harde schijf. Ben ik dan mijn films kwijt? Ik wil namelijk mijn nas (is een handzaam apparaat) meenemen op vakantie om via mijn Galaxy TAB met een usb kabel films te kunnen kijken. Of weet iemand een slimmere oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het type van die LG NAS?

Ik denk namelijk dat het niet mogelijk is, maar misschien dat heel toevallig jouw NAS het wel kan.

Normaliter kan het niet, want NAS staat niet voor niets voor Network Attached Storage, met nadrukking op 'Network Attached' (via het netwerk).

Wat misschien wel zou lukken, als je de NAS niet via USB kunt aansluiten is een Router meenemen. Je hoeft dan geen internet te hebben (WAN poort is dus leeg), maar je kunt wel je NAS aansluiten en je Tablet via WiFi verbinden en zo over het netwerk je films kijken.

Je moet dan wel rekening houden dat je dan via je tablet niet meer op internet kan (via simkaart). Om dit wel te kunnen doen moet je een instelling aanpassen in je tablet. Je tablet zet namelijk je 3G uit op het moment dat er verbinding is met WiFi. Deze instelling moet ergens bij je netwerkinstellingen zitten op je tablet. Ik kan het jammer genoeg niet opzoeken, ik heb geen standaard Android meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste optie; remote streaming naar buitenland (moet wel ingesteld worden, alsook portforwarding in router). Hiervoor is wel een internetverbinding vereist in hotel, liefst ook via VPN verbonden naae thuis om veilig te zijn

Tweede optie (makkelijkske); app installeren op tablet om films af te spelen en films gewoon op intern storage van tablet uploaden (weet niet hoeveel er op zit?). Is natuurlijk enkel mogelijk met grotere capaciteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.