Ga naar inhoud

geen draadloos internet meer (vista) na installatie draadloos modem


liandre

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden kregen plaatste ziggo een nieuw modem met ingebouwde router. met WPA 2 beveiliging. Sindsdien kunnen wij niet meer draadloos internetten op onze laptop. Met kabel lukt dit wel. Volgens ziggo ligt dat aan Vista. Kent een van jullie dit probleem en....liever nog....weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

alvast bedankt voor jullie reaktie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

ik meen dat wel zo ingesteld te hebben, want ik weet dat die vraag ooit is langsgekomen. Maar ik weet niet waar ik dat nu kan controleren.

mijn laptop vindt wel het netwerk wel, netwerkcentrum vraagt me dan naar de invoersleutel en vervolgens krijg ik als antwoord dat de verbinding is geannuleerd vanwege een time out of een gebruikershandleiding.

als ik op eigenschappen van het netwerk klik, dan heb ik daar het beveiligingstype ingevuld WPA2. dan moet ik een keuze maken tussen AES of TKIP (zegt me allebei niets en op het modem vind ik deze woorden niet terug...)en vervolgens voer ik de sleutel in. als ik dan op verbinding maken klik dan moet ik de sleutel weer invoeren en vervolgens kan ik geen verbinding maken vanwege een time out of gebruikershandleiding.

Ik hoop dat deze informatie voor jou duidelijk is, anders hoor ik het graag van je.

Groeten Liandre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

bedankt voor de informatie. Ik had al eerder begrepen dat ik iets aan de beveiliging moest veranderen. Ik begrijp nu dat ik ook iets moet versleutelen aan de router-instellingen binnen het modem. (via geavanceerde instellingen). ik weet hier gewoon te weinig van. bovendien is de "sleutel/code die ik nodig heb om wifi te kunnen gebruiken een WPA 2 sleutel....( voor WPA ????) Ik heb in ieder geval al deze informatie verzameld en hoop binnenkort met steun van de een of de ander slimmer familielid ( en jouw informatie) dit te kunnen oplossen. En als zich iemand op het forum bevindt die dit probleem kent en zelf heeft kunnen oplossen....dan hoor ik dat heel graag.

Bedankt voor je reaktie

groet Liandre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.