Ga naar inhoud

Geen internet meer na windows update


yentx

Aanbevolen berichten

Inmiddels ben ik 3 dagen aan het zoeken geweest maar geen oplossing voor het volgende probleem:

pc werkt goed, inclusief internet

Na elke, willekeurige windows (legaal) update zoals bv een beveiligingsupdate heb ik geen internetverbinding meer.

Voor dit probleem zich voordeed heb ik ook vaak problemen gehad met de internetverbinding, vaak kreeg ik de volgende meededeling:

Er zijn problemen met het stuurprogramma of de hardware van de netwerkadapter 'nvidia nforce 10/100/100 Mbps Ethernet

Ik heb het programma drivermax (gratis versie) laten zoeken naar de beste drivers en hij komt met de 67.8.9.0 dit is de meest populaire, niet de meest recente: dat is de 73.0.6.0

Ik kan nergens deze meest recente driver vinden (inclusief niet bij Nvidia)

Uitdraai van drivermax:

NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethernetscan-good.gif67.8.9.067.8.9.0download_ok.bmpRealtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NICscan-bad.gif6.106.1113.20076.108.331.2008

Bovendien staat er dus ook een realtek ethernet driver die niet up to date is, maar ik heb geen idee waar deze toe dien.

Ik kom veel op internet tegen dat de nforce drivers problemen geven met vista alleen weet ik niet of dat waar is / of welke driver ik dan zou moeten nemen.

Heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen proberen, ik wil nl wel op den duur mijn windows laten updaten om weer veilig te kunnen werken.

p.s.

Bij het wegvallen van de internetverbinding krijg ik ook niet met de probleem oplosser een verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een beter beeld te hebben van uw probleem kan je beste dit doen:

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen

Niet knippen en hier plakken want dan is het onleesbaar voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw moederbord lijk van de aardbodem verdwenen te zijn.

Ik heb wel de handleiding kunnen vinden van uw moederbord.

Het vreemde is dat ik verschillende informatie vindt over u LAN netwerk namelijk 3 verschillende merken.

Volgens de log komt niet overeen met die van de handleiding.

Maar als u een cd hebt van de moederbord dan is het beter om die te gebruiken maar vermoedelijk is die XP bedoeld.

In ieder geval heb ik in de code van de driver gekeken en daar staat de naam van de driver die overeen komt met de log.

Dus zal u deze maar eens proberen zoals op de log vermeldt staat.

Dit is het adres:

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Je moet op free klikken

dan moet je tot 90 seconde wachten.

En dan kan u downloaden.

Pak het bestand uit.

Ga dan naar de hardware

Klik op de netwerk: realtek en dan met de rechtermuis installatie ongedaan maken of zoiets.

Dan opnieuw met rechtermuis nieuwe driver installeren en ga naar het map

In de map moet je naar 32 of 64 naargelang je 32 bits of 64 bits hebt.

Hopelijk is dat de juiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor het zoekwerk.

Alleen ben ik wat huiverig om een driver te veranderen, en probeer ik te doorgronden wat u me aanbeveelt.

Klopt het dat de driver die u mij stuurt de driver voor de realtek ethernet is?

Als dat zo is waarom dan juist voor de realtek? Ik had het idee dat de nvidia de problemen gaf

Bij de opsommig van Everest en drivermax zie ik dat er 2 netwerkkaart drivers gevonden zijn. Is dit normaal, klopt dit?

Ik heb nog een opsomming van de pc meegestuurd in een log.

Het is een targa ultra an64 4800+

targa hardware.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor het zoekwerk.

Alleen ben ik wat huiverig om een driver te veranderen, en probeer ik te doorgronden wat u me aanbeveelt.

Klopt het dat de driver die u mij stuurt de driver voor de realtek ethernet is?

Als dat zo is waarom dan juist voor de realtek? Ik had het idee dat de nvidia de problemen gaf

Bij de opsommig van Everest en drivermax zie ik dat er 2 netwerkkaart drivers gevonden zijn. Is dit normaal, klopt dit?

Ik heb nog een opsomming van de pc meegestuurd in een log. (zie post)

Het is een targa ultra an64 4800+

targa hardware.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn router -en modem- zijn draadloos en gedraad aan te sluiten. Gezien de slechte ervaringen met draadloos (storingen) heb ik nu alles gedraad aangesloten.

Zit het daar in dat er 2 netwerkadapters gevonden worden:

draadloos en gedraad?

Als dat zo is dan is waarschijnlijk de realtek de draadloze en de nvidia de gedraden versie?

Of heb ik het helemaal mis?

Bij de levering van de pc heb ik ook een usb wlan stick gekregen, maar deze heb ik nooit gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.