Ga naar inhoud

Geen wifi internet verbinding via Kotnet Leuven


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit sinds enkele dagen met een eigenaardig probleem. Wanneer ik thuis ben, doet mijn computer normaal en kan ik zoals gewoonlijk overal in huis op onze wifi.

Nu zitten mijn zus en ik sinds kort op kot in Leuven en hebben daar een router geïnstalleerd op ons kot (Kotnet). Tot voor kort verliep alles zonder problemen en konden we beiden op internet via onze router in Leuven. Echter kan ik sinds 2 dagen geleden geen verbinding meer maken met het netwerk. Computer is wel draadloos verbonden met de router, maar geeft geen internettoegang. Aan de router zelf ligt het niet want mijn zus haar pc heeft wel internet! Echter heb ik bij mijn weten niets aan mijn computer verandert, noch gedownload waardoor het niet meer zou werken. Wanneer ik een netwerkkabel in mijn pc steek (in Leuven) is er geen probleem, enkel via wifi loopt er iets mis.

Hopelijk weet iemand raad want wifi op kot via mijn pc werkt dus niet!

M.v.g.

Thijs Coquerelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat update van uw antivirus / firewall de boosdoener is.

Probeer herstelpunt terug te zetten van voor de probleem.

Indien dan nog niet helpt dan dit doen:

Bij Windows 7

Ga naar start en typ in zoekopdracht dit: msconfig.exe

Bij Windows 8

Klik op Windows toets en dan op vergrootglas klikken en msconfig.exe typen.

Ga naar tab opstarten en vink uw antivirus / firewall uit en klik op OK en herstart de pc en test het.

Je kan daarna altijd uw antivirus weer aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.