Ga naar inhoud

Gesloten poorten met Telenet modem


Gast vl_2012

Aanbevolen berichten

Gast vl_2012

Hallo,

Ik trachte vandaag poorten te openen met m'n router maar dat lukte maar niet (ook niet in DMZ) dus heb ik m'n laptop maar direct geconnecteerd aan m'n (oude) Telenet modem (SB5100E), maar tevergeefs. Geen enkele poort was open (en ik heb het ook geprobeerd in safe mode met networking zodat de software firewall zeker geen poorten sluit).

Ik heb dan Telenet gebeld en die sluiten bepaalde poorten maar bij mij is letterlijk geen enkele poort open. Ze hebben ook gezegd dat ze geen ondersteuning bieden voor zo'n "geavanceerde problemen".

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Bedankt!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vl_2012

Zou er iemand de test eens willen uitvoeren met rechtstreekse connectie tussen pc en modem (zonder router). Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vl_2012
Ik heb Telenet modem/router en kan perfect een poort openen.

Welk merk, model en type router hebt je?

Hebt je de PC of ander toestel een vaste IP adres gegeven?

Ik heb dus de SB5100E modem van Telenet en de D-Link DIR-600 met dd-wrt geinstalleerd (ik heb het ook al geprobeerd met de D-Link firmware).

Het rare is dat al m'n poorten gesloten zijn ook al connecteer ik m'n laptop (in safe mode) direct aan de modem. Ik versta het echt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vl_2012

Ik denk dat ik het gevonden heb, ik was ervan overtuig dat de firewall uitgeschakeld was in safe mode dus bedankt voor dat duidelijk te maken. Ik heb nu in Windows Firewall de poorten geopend en zal het uittesten als ik terug thuis ben. Ik laat nog wel weten of het gewerkt heeft en zal het dan markeren als "OPGELOST". Toch al bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.