Ga naar inhoud

HELP, port forwarding met meerdere routers


simondg

Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze namiddag was ik bij een vriend en we waren bezig aan het gamen op xbox live,

maar ik merkte dat hij redelijk wat problemen had met party's en multiplayer toestanden.

Dan had ik gezocht hoe dit kon komen want het was abnormaal erg en kwam op port forwarding uit.

Eerst even z'n xbox ip opgezocht deze was 192.168.1.103

In de cisco admin page heb ik naar Port Range Forwarding gegaan en daar de volgende poorten opengezet

80 tot 88 / TCP & UDP / 192.168.1.103

3074 / TCP & UDP / 192.168.1.103

53 / TCP & UDP / 192.168.1.103

Na alles te controleren wat zonder fouten verliep merkten we dat er al een verschil was, hij kon terug met andere mensen party's maken en praten dus dat was al deels opgelost.

Maar dan begon ik na te denken dat er nog een andere router in het spel zat namelijk de telenet router zelf.

Als ik dan naar de telenet page ging en keek voor port forwarding zag ik dat deze in een andere range lagen

namelijk de 192.168.0.x range.

De vraag is, welk ip adres moet ik dan gebruiken om van de telenet router naar de linksys router al de port's te forwarden.

Als ik me niet vergis moeten die toch in dezelfde range liggen?

Heeft er iemand hier ervaring mee met meerdere routers port-forwarden?

Zoja, stuur gerust je antwoord want ik ben teneinde raad.

Mvg,

Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw geval werkt Linksys afzonderlijk van Telenet router.

Als je zo wilt werken dan moet je poort openen in Telenet naar 192.168.1.1 en in Linksys poort openen naar Xbox op voorwaarde dat je Xbox een vaste IP adres geeft.

Wil je dat Linksys in dezelfde range zit als Telenet dan kan je zo doen:

Je verander DCHP IP automatisch in Brugmodus

Dan dit invullen zoals alfbeelding.

post-6829-1417705586,7074_thumb.jpg

Nu dient je Xbox dan ook in range 192.168.0.XXX vaste IP adres geven.

In Telenet dan poort openen naar IP adres van Xbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.