Ga naar inhoud

help, wireless netwerk installeren!


mvdaalen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na uren geklooi besluit ik dat ik er echt niet uitkom dus vraag hierbij om hulp!

Heb thuis gewoon 1 pc staan die internetverbinding maakt met modem (SB5101 surfboard cable modem van motorola). Dit gaat via een ethernet kabel naar de pc.

Nu heb ik een laptop gekocht en daarbij een draadloze router bijgekregen en wil dus draadloos internetten op die laptop. De router is een WL 520 GC van Asus.

Het wil simpelweg gewoon niet lukken om een internetverbinding te krijgen. De modem heeft maar 1 poort (waar de ethernet kabel inzit die naar de pc leidt) en ga me nu dus ook afvragen hoe ik nou precies de router met de modem moet verbinden, ZONDER het internet op de gewone computer te verliezen.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- ethernetkabel aan de pc kant eruit halen en in lan 1 van router doen

- een 2e kabel laten lopen van lan 2 in router naar de pc

Probeerde toen op de laptop in de adresbalk het ip-adres 192.168.1.1 in te typen maar kreeg de error:

type automatic IP\

status disconnected

reason cable is not attached

De router kon wel verbinden met de laptop. Maar niet met het internet.

Weet IEMAND me uit de brand te helpen??

Alvast bedankt!

Groetjes

P.S. Graag zo veel mogelijk in lekentaal ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok de stappen die ik als laatst gedaan heb is:

de kabel van mijn modem (ethernet) in de wan van mijn router, heb ook 'n keer in lan1 geprobeerd.

Toen vervolgens 'n kabel lopend van lan 1 van de router naar de computer, waar de ethernet kabel eerst in zat.

Dan wat ik vervolgens krijg van de modem van de pc is dat er weinig tot geen internetverbinding is, laat staan op mijn laptop, daar zit geen internet. Ik kan op de pc niet op 't internet komen. Bij de laptop zie ik dat er 'n connectie is met de router, maar er staat dat de router niet op internet zit.

Ik ben ook de installatie cd van de asus router afgelopen.

Ik heb geen idee waar ik verkeerd ga, ik heb alle kabels op alle mogelijke manieren met elkaar verbonden, iemand vertelde me dat 't heel makkelijk is om wireless internet te krijgen op je laptop, helaas is dit voor mij niet 't geval. :pcguru:

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb geen idee waar ik verkeerd ga, ik heb alle kabels op alle mogelijke manieren met elkaar verbonden, iemand vertelde me dat 't heel makkelijk is om wireless internet te krijgen op je laptop, helaas is dit voor mij niet 't geval.

als je het al een paar keer hebt gedaan is het makkelijk inderdaad...

maar het zijn niet alleen wat kabeltjes die je moet verbinden, maar de instellingen van de router moeten goed ingesteld worden, anders heb je inderdaad geen internet via de router...

probeer de router eens te resetten. dit moet je doen als hij aan staat en dan even de reset knop ingedrukt houden.

sluit dan de router op de volgende manier aan

attachment.php?attachmentid=473&stc=1&d=1205189791

ga dan met de pc die aan poortje 1 zit naar het volgende internet adres:

http://192.168.1.1

het kan ook wel eens zijn dat het http://192.168.2.1 is

als het goed is krijg je een schermpje waar je een gebruikersnaam en een wachtwoord moet invullen:

meestal is dit:

nick: admin

pass: password

óf

nick: admin

pass: 1234

en nu zou je dan doorgestuurd moeten worden naar de pagina waar je de router moet instellen.

hoe dat bij jouw router in zijn werking gaat weet ik niet... want ik gebruik alleen maar netgear, en die hebben een automatisch installatie process.

ik hoop dat je weer wat geholpen bent, laat het weten als je er niet uit komt.

MV Gr

Leroy

post-1340-1417703730,4791_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan uw modem type te zien ben je bij telenet, klopt dit ? zo ja ga je als volgt tewerk, modem ethernet kabel naar WAN port van de router, dan een ethernet kabel van router naar uw pc, werkt internet nog niet trek dan effe de spanning van die modem uit en steek deze na een 5 tal minuten weer in, laat ondertussen wel uw opstelling van router en pc wel opstaan, hebt u nu internet ? indien nog niet effe pc die voordien wel kon internetten aan de router hangen en dan in de router settings gaan zien naar cloon mac adres, druk dan op cloon mac adres en sla deze instelingen op, nu zou u internet moeten hebben, indien niet effe seintje en we proberen verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.