Ga naar inhoud

hoeveel x activeren


Aanbevolen berichten

Goede morgen mensen,

Een kennis van mij had een probleem met Windows 7. Hij was al geactiveerd. Door problemen met de nieuwste driver voor een HP printer heeft hij de boel al een paar keer op nieuw geprobeerd te installeren. ( de winkel had hem een nieuwe driver op de cd meegegeven tegen betaling, ook nog eens de verkeerde 32 in plaats van 64) Uiteindelijk heeft hij de PC en benodigdheden bij mij thuis gebracht (hij heeft geen internet en konden dus ook alle Windows updates doen) en heb ik de boel nogmaals geïnstalleerd. Ook de boodschap u moet activeren hebben wij ingedrukt. Alles liep goed. Tot nu, van de week was zijn scherm veranderd en kreeg hij in een zwart scherm het bericht dat hij moet activeren.

Wat kan hij nu doen, zonder de boel op nieuw naar mij toe te brengen. Kun je alleen maar activeren op de plaats waar je pc thuis is, of kan dit ten alle tijden overal.

Het Window probleem was verkeerde instalatie van type en de verkeerde drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Activeren maakt niet uit waar je dat doet normaal gezien en dat kan hij dus gewoon thuis doen door op dat knopje te drukken.

Een licentie mag je slechts op 1 pc installeren dus moet je ZIJN licentie nr gebruiken voor het installeren/activeren.

Als dat niet meer gaat zul je normaal gesproken een melding krijgen met daarin een telefoon nr waar hij dan naar moet bellen om alsnog zijn windows geactiveerd te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar Configuratiescherm.

Kies Systeem en beveiliging.

Klik op Systeem.

Scroll naar beneden tot je het onderdeel Windows activeren ziet.

Staat daar de productcode vermeld en wordt er weergegeven dat het om een legitieme versie van windows gaat? Vergelijk de productcode die daar wordt vermeld eens met de code die op de verpakking van de windows-cd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen bedankt voor je tip,

Ik heb mijn kennis jou tip doorgegeven. Als hij na het weekend even tijd heeft zal hij daar even na kijken. Wel weet ik van hem dat hij de Windows bij een pc winkel gekocht heeft. Die code die daarop stond heb ik ingevuld en kon ik toen ook de Windows installeren. Zelfs de HP printer deed het ook weer. Dan neem ik toch aan dat het om een geldig exemplaar gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.