Ga naar inhoud

Ik krijg steeds spammails van mezelf


Gast geronimo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn Vista PC krijg ik steeds spammailtjes vanaf mijn eigen emailadres. Hoe kan dat? Krijgen andere die ook? Kan ik daar wat tegen doen? Hoe kan ik dat voorkomen. Ik gebruik een spamfilter en heb verder ook beveiliging op deze machine van BullGuard, Windowsdefender en Spywareguard en Teatimer draait ook.

Vast bedankt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal niet, dit heb je normaal maar voor een bepaalde periode.

Deze vorm van spam neemt zeer sterk toe. Het is een manier waarop spammers veel spamfilters kunnen misleiden.

Spammers worden steeds inventiever in de manieren om spam te versturen. Zo maken ze steeds meer gebruik van zogenoemde Self-Sending spam. Hierbij lijkt het alsof de ontvanger een e-mail naar zichzelf heeft gestuurd. Het aantal meldingen van deze spamvorm is de afgelopen week aanzienlijk toegenomen. Dat blijkt uit onderzoek van SPAMfighter.

Afzenders van Self-Sending spam rekenen op twee zaken: de nieuwsgierigheid van de ontvanger en een positieve reactie. De ontvanger herkent zijn of haar eigen naam en zal het bericht sneller openen. SPAMfighter detecteerde ook een variant op Self-Sending spam. Hierbij krijgt de ontvanger een e-mail van een collega of vriend die gebruikmaakt van dezelfde domeinnaam. Ontvangers zijn geneigd een e-mail eerder te openen als deze afkomstig is van een bekende.

Self-Sending spam is een vorm van e-mail-spoofing (het vermommen van het afzenderadres zodat het lijkt alsof de e-mail afkomstig is van iemand anders dan de daadwerkelijke afzender). De afzender voegt zelf bepaalde informatie toe aan de onderwerpregel. De meeste mailservers en –filters detecteren de Self-Sending spam niet. Deze spamvorm gebruikt namelijk voor de ontvanger bekende e-mailadressen en gegevens. Daardoor herkennen antispamoplossingen deze mails in eerste instantie niet als spam.

Lang nog niet alle spamfilters herkennen Self-Sending spam als zodanig en houden het tegen. De SPAMfighter-software is daartoe wel in staat.

bron: Fan.tv | De Digitale Revolutie | Spam van jezelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit een fabeltje. De gratis versie van SPAMfighter slaagt er ook niet in om deze vorm van SPAM te herkennen. Pure promotalk, dus :s

Jammer dus dat ze hier misbruik van maken

Het word dus nog even wachten op een oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.