Ga naar inhoud

Inloggen op router


Gast Kevin Bodson

Aanbevolen berichten

Gast Kevin Bodson

Ik speel al enige tijd Fifa 2013 via Xbox Live, maar het spel verloopt niet steeds zoals ik het wil. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat er blijkbaar gegevens verloren gaan tussen mijn router en de telenet-servers:

dD5E0C041.access.telenet.be 213.224.192.65

dD5E0F6EE.access.telenet.be 213.224.246.238

dD5E0FD09.access.telenet.be 213.224.253.9

Dit zijn de 3 plaatsen waar er iets mis gaat in mijn verbinding tot de servers van EA sports. Ik heb reeds contact opgenomen met Telenet zelf, maar daar is er blijkbaar niemand slim genoeg om mij te helpen. Dus ben ik zelf via google op zoek gegaan naar een eventuele oplossing. En vaak wordt er gezegd om in te loggen op je router door je standaard gateway in te vullen in je webbrowser. Daar zou ik dan de nodige aanpassingen kunnen doen. Via Start--> cmd --> ipconfig weet ik dat mijn IP in dat geval 192.168.0.1 is, maar ik kan niet inloggen op mijn router. Ik krijg steeds de volgende foutmelding:

[h=1]Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.0.1[/h]

Dus wou ik weten wat er hier misloopt? Alle hulp is meer dan welkom.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je niet kunt inloggen op de telenet router is normaal aangezien deze toestellen geen web-interface draaien.

Je kan wel afhankelijk van het type modem en je abonnement enkele instellingen beheren via www.telenet.be en dan naar "mijn telenet". Onder het internet geelte vindt je uiteindeijk de instellingen van de router.

Wat het functioneren van games zonet het internet worden de meeste problemen veroorzaakt door de "port forwarding", maar meer details daarover zoek je best bij de leverancier of bij bevriende mede gamers.

Als je nog puur technische vragen mocht hebben post dan maar terug.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kevin Bodson

In verband met de poorten, dit zijn degene die ik zou moeten openen:

UDP: 88; 3074; 53; 3659

TCP: 3074; 53; 80; 3659

Enige probleem is dat telenet de poorten 0-1023 blokkeert. Is hier een weg rond, zodanig dat ik toch kan gamen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poort 80 is normaal beschikbaar dus daar hoef je niets voor te doen ze wordt gebruikt door het HTTP protocol (je browser o.a).

Poort 88 kan in dit geval volgens mij alleen uitgaand gebruikt worden het is de authenticicatie van een Linus of Unix machine, dus geen probleem.

Idem voor poort 53 die door DNS gebruikt wordt, het is dus uitgaand.

De drieduizend poorten kan je normaal in de router instellen.

Ik hoop dat dit je al wat verder helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.