Ga naar inhoud

Intern netwerk Windows 7 en Windows XP


Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich voor.

In verband met een wat verouderde software pakket (welke perfect werkt en geen upgrade of update voor nodig is gezien de mogelijkheden) heb ik een oude Windows XP PC gekoppeld in ons interne netwerkje.

Netwerk betstaat uit :

  • 2 PC's werkend onder Windows 7 64 bit
  • 1 laptop werkend onder Windows 7 64 bit
  • 1 PC werkend onder Vista Home 64 bit
  • 1 PC werkend onder Windows XP ( home of Professional )

Binnen het netwerk zien alle PC's elkaar, en alle pc's hebben dezelfde netwerk groepnaam

Vanuit de Windows 7 en Vista PC's kan ik de gedeelde mappen op de XP machine, benaderen en heb daar alle rechten met betrekking tot bewerken, verwijderen en opslaan van bestanden.

Echter

De XP machine ziet wel de andere pc's maar kan op geen enkele manier contact maken met de gedeelde mappen en printer op welke andere machine dan ook.

Zoals ik kan zien is alles qua netwerk juist ingesteld.

Tijdelijk uitzetten van de Firewall biedt geen uitkomst / heeft geen resultaat

XP machine upgraden naar Windows Vista of Windows 7 is geen optie gezien het bovengestelde dat de software beslist niet op een Vista of Win 7 machine zal draaien.

Iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt en eventueel een oplossing weet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.