Ga naar inhoud

internet beveiligen (hoe?)


joene

Aanbevolen berichten

Bij de meeste routers is de standaart ip verdeling hetzelfde.

Dus normaal zou dit moeten werken.

Typ in je internet browser 192.168.1.1 om in het menu van je router te geraken.

Dan bestaan er 3 manieren om je netwerk te beveiligen WEP, WPA en mac filtering.

Ik stel dus voor dat je het beveiligd met mac filtering en WPA (het beste). (beveiligen met WEP en WPA gaat NIET)

Om je mac adres te weten typ je in elke pc die draadloos is aangesloten 'ipconfig /all', je mac adres is dus je fysiek adres.

Ik weet ook niet hoe het menu van je router eruit ziet maar normaal zal het niet te moeilijk zijn.

Om die WPA aan te zetten zal je ook in je menu moeten kijken en dan een paswoord instellen.

Als het niet lukt wil ik het wel helpen instellen met 'hulp op afstand'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx .. maar mac filtering .. vind da nie zo goed .. als er dan een vriend komt .. dan kan hij niet op m'n draadloos internet .. zou liever gwn een pass kunnen instellen zo .. kan dA ?

Bij mij staat er zo'n mac filter op (en nog wat filters), als er dan eens bezoek is plak ik snel de "bezoeker" zijn MAC-adres in de filter, is 1 minuut werk maximum. En nadien gooi je hem er gewoon weer uit ;) zo'n paswoord moet je dan ook weer veranderen als er bezoek is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WEP en WPA kanik met en progie kraken mac bljft hetzelfde mar de meste hebenzulke progies vor WPA niet dus ik zou vor WPA gaan als je een limiet het en gen mac filtering wilt.

Meer mensen hebben zulke progs dan je denkt hoor. :D

Maar daar gaat het nu niet om.

Is het al gelukt om die WPA in te stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.