Ga naar inhoud

Internet in de benedenverdieping krijgen


cacali

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben Belgacom internet thuis maar dit heeft helaas nauwelijks bereik beneden. Nadat ze met belgacom contact opnamen, probeerden ze alle channels uit wat niet werkte. Van apple kochten ze een tower (die ook backups neemt) die het netwerk zou versterken maar dit hielp ook niet. Op die manier kwam de mogelijke verklaring dat er te veel beton in het huis zit en het signaal zo geblokkeerd wordt. Wat kunnen we doen om toch internet beneden te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan u uw netwerkopstelling eens verder uitleggen? Eventueel tekenen? Want ik begrijp niet wat je bedoelt met "benedenverdieping"...

Waar staat de router van belgacom? Boven de verdieping waar je internet wil dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de onduidelijkheid. Het betreft een huis met 2 verdiepingen waarbij de bureau met router op de bovenverdieping te vinden is. De andere kamers op de bovenverdieping hebben nog internet maar op het gelijkvloers is er nauwelijks bereik (erg langzaam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo wat is er mis met netwerkkabeltje naar beneden leggen? (is nog steeds het snelste) Anders zal je een booster moeten gebruiken en dat is uitzoeken waar de meest geschikte plaats is. ( en is trager dan kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Guy al aangehaald heeft: als er een mogelijkheid is om een kabel te trekken, dan zou ik dit doen... en daarna de kabel aansluiten op een eventuele access point die wifi uitzendt van de router op de bovenverdieping... dan heeft het hele huis vermoedelijk wifi verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Router heeft vaak een WiFi antenne die naar boven straalt (als er geen fysieke antenne aanwezig is). Als je dus de router plat op de grond legt, zal het bereik dus naar boven gaan. Het bereik zal niet onder de router worden gestraald.

Een tip is misschien om de router eens op z'n kop te leggen, of aan het plafond te bevestigen op de bovenverdieping. De Router zal dan naar beneden stralen en zou je op de benedenverdieping wat meer bereik moeten hebben.

Het kan veel schelen, maar hoeft niet zoals je al aan gaf omdat er veel beton in het huis zit. Het beste zou dan zijn om een WiFi repeater aan te schaffen of een kabeltje naar beneden te trekken en daar een WiFi AccessPoint te plaatsen. Zo kun je het WiFi bereik van boven, beneden nog een keer versterken.

Ik zou eerst even proberen om de Router op de juiste manier te positioneren. Ik heb al vaker mensen gehad met dit probleem die net op een kamer in het huis niet voldoende WiFi bereik hadden. Even de Router goed neerzetten en goed laten richten, en het bereik was vele malen beter (Zie het een beetje als een TV-schotel die je moet positioneren naar een satelliet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.