Ga naar inhoud

Internet explorer.


Sylvie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op mijn laptop internet explorer 11.

Nu heb ik gehoord dat er een lek in zit en beter een andere browser kan kiezen, zoals Firefox of google chrome..

Het is nog niet zeker wanneer microsoft het probleem heeft opgelost en met een veilige versie komt.

Wat moet ik nu doen en loopt mijn laptop nu gevaar. Ik werk niet met internetbankkieren.

Gebruik de laptop alleen voor informatie op google te zoeken, zit op de startpagina/het prikbord borduren en download patronen. Voor mailen heb ik live mail. Ik durf niet zomaar op mijn laptop iets te veranderen, bang dat er iets verkeerd gaat vandaar mijn vraag.

Groetjes Sylvie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sylvie,

welkom op PCH!

Zowel Firefox als Google Chrome zijn zowiezo betere browsers. Ze zijn niet alleen "veiliger", maar ze zijn ook een pak sneller dan IE.

Daarbovenop heb je bij die browsers de mogelijkheid om heel wat add-ons te installeren zodat je de browser volledig naar je eigen voorkeur kan aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jion,

Ik begrijp het nog niet helemaal, als ik links onder in de taakbalk op het windowsembleem klik krijg ik een rijtje met programma's die geïnstalleerd zijn bv, adobe reader, silverlight ect ect en IE staat er ook bij.

Moet ik IE eerst verwijderen of kan hij in het programma blijven staan?

Google Chrome staat al 3 jaar op het voorblad en in de configuratie en ook Google Chrome tools of zo iets staat in programma's wijzigen of verwijderen.

Dat zal inmiddels wel verouderd zijn, zoek ik in google en nog geen zoekterm heb ingetikt dan zie ik instaleer nu Google Chrome is dat de nieuwste versie? Heb wel eens op de IE geklikt op een site en zag toen een aantal browsers Firefox, stond er ook bij.

Weet niet of je van mijn probleem weet maar vanwege een paar hersenbloedingen en gebruik van morfine gaat het begrijpen heel langzaam. Dus graag stap voor stap wat ik precies moet doen, ben altijd wat angstig om wat in programma's van de laptop te veranderen. Kijken in mijn profiel mag ook als je daar in kan komen. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd ben al een half uur bezig om dit naar je te sturen. :-)

Zit echt te bibberen maar ik ga ervoor.

Dank je jion voor je hulp ben je zeer dankbaar.

Groetjes Sylvie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sylvie,

IE is onderdeel van Windows en kan je niet verwijderen.

Wat je zou kunnen doen is een extra browser installeren en IE gewoon links laten liggen.

Als je je beter voelt bij IE, kan je deze gerust blijven gebruiken hoor.

Als je Google Chrome reeds hebt staan, kan je ook deze gebruiken. Dubbelklik eens op dat icoontje. Kan je dan normaal op het internet surfen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Jion,

Ik heb een een dubbelklik op het icoon voorblad Google Chrome gegeven.

Kreeg melding dat dit niet mijn standaard browser was en of ik hem wilde installeren op ja geklikt.

Zag toen de pagina van google. In bovenbalk een bladzijde met een gevouwen hoekje naar binnen.

Dan Google webhp? nord = 1

Klik ik op de bladzijde met gevouwen hoekje,dan een lijst met rechten verbinding.

In de lijst cookies en sitegegevens, pop ups, over de muis ect ect.

Maar ik ben mijn startpagina wel kwijt Markt Plaats NL.

Zie nu alleen de google pagina om een zoekopdracht te geven, zoeken of ik doe een gok.

Maar ik heb een grapje uitgehaald en ben naar de lijst gegaan die je krijgt als je op het windows onderaan de taakbalk klik en op internet explorer geklikt toen kwam mijn startpagina weer terug.

Daarna toch jouw raad opgevolgd en met dezelfde boodschap Google Chrome is niet uw standaardbrouwser ja geklikt. Moet ik nu firefox instaleren? Maar als jij zegt dat ik gewoon mijn eigen die ik hier eerst er op had zitten gewoon kan blijven gebruiken dat betekend geen gevaar?

Dan nog een vraag: Ik kom wel eens per ongeluk op een site tikfout in dit geval seniorensite computers en krijg ik de melding pc opschonen nu. Betekend dat ik een virus op de lap heb?

Ik laat 2 x per week de lap scannen volledige scan programma's op de computer en de harde schijf.

Geen bedreigingen.

Gr. Sylvie.

Wist niet waar ik deze vraag moest plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik ben mijn startpagina wel kwijt Markt Plaats NL.

Hoe je de startpagina van Google Chrome kan aanpassen kan je hier lezen: https://support.google.com/chrome/answer/95314?hl=nl

Daarna toch jouw raad opgevolgd en met dezelfde boodschap Google Chrome is niet uw standaardbrouwser ja geklikt.

Dat wil zeggen dat Google Chrome vanaf nu jouw standaardbrowser is. Wanneer een programma je naar een internetpagina doorlinkt (bvb. voor een update), dan zal dus Chrome gestart worden ipv IE.

Moet ik nu firefox instaleren?

Die keuze is geheel aan jou. Je kan zo veel browsers installeren als je zelf wilt. ;-) Het eenvoudigste is natuurlijk om het bij eentje te houden.

Maar als jij zegt dat ik gewoon mijn eigen die ik hier eerst er op had zitten gewoon kan blijven gebruiken dat betekend geen gevaar?

Gevaar is er altijd wel op het internet. Als je een goede antivirus hebt, je zorgt dat alle software steeds up-to-date is en je niets geks doet tijdens het surfen, zit je over het algemeen wel safe.

Dan nog een vraag: Ik kom wel eens per ongeluk op een site tikfout in dit geval seniorensite computers en krijg ik de melding pc opschonen nu. Betekend dat ik een virus op de lap heb?

Het is mogelijk dat er toch wat rotzooi op je computer staat. Maak daarvoor hier eens een nieuwe topic aan: Bestrijding malware & virussen

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.