Ga naar inhoud

internet verbinding


Aanbevolen berichten

Een terugkomend probleem,sedert geruimen tijd heb ik terug problemen met mijn internet toegang.Zowel bij mijn XP PC als W8 laptop.Elke morgen moet ik terug mijn WEP key terug ingeven of een nieuw IP adres laten aanmaken door de linksys module in XP.Dit probleem doet zichnu al lang voor en mijn vraag is of iemand ondervinding heeft of het aan de Belgacom modem ligt of een probleem met mijn PC's.Heb al contact gehad met hen zonder al te veel hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gemeld in mijn post werk ik met WEP,wat is het verschil met WAP?Hierbij de afb van Linksys monitor,de instelling van die kaart kan ik zonder probleem uit of instellen maar daarmee is hier het probleem nog niet opgelost.Het probleem is zowel op XP als W8.Met Belgacom is het een bbox 2 die ondertussen ook al 5j in gebruik is;is die misschien einde levensduur?Grtjspost-526-1417705505,4111_thumb.jpg

post-526-1417705505,358_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beveiligingssleutel (of het nu WEP of WAP is ...) wordt in de eerste plaats opgeslagen in de WiFi device waarop u connecteert. In dit geval waarschijnlijk de Belgacom BBOX.

Aangezien twee verschillende toestellen geen verbinding kunnen maken ligt de oorzaak dus waarschijnlijk bij het WiFi toegangspunt.

Ik zou even een kabeltje aan de BBOX hangen en controleren of die de WEP sleutel wel degelijk opslaat, oog ingeval dat het IP adres veranderd of de box wordt herstart. misschien wordt de situatie dan iets duidelijker.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.