Ga naar inhoud

LAN-verbinding


marjannepan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit al een tijdje met een probleem:

ik zit op kot, en er zit zo een internet kabel in de muur die je dan in de computer moet steken om LAN-verbinding te hebben. Als ik de kabel insteek, dan is er inderdaad LAN-verbinding, zijn er paketten ontvangen en verzonden, maar als ik dan op internet klik kan die altijd de pagina niet weergeven omdat er geen verbinding is. Tot nu toe heb ik me beholpen met het onbeveiligd draadloos netwerk van de buren, maar dat laat het soms afweten en uiteindelijk betaal ik wel voor internet hier. (en de kotbaas is zelf niet echt bekend met computers) ik heb ook nog een 1394-verbinding, maar ik heb geen idee wat dat is.

Alvast bedankt!

Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ga via start - configuratiescherm - netwerk- en inetrnetverbinding - naar netwerkverbindingen. Rechtsklikken op de LAN-verbinding, eigenschappen kiezen.

Er zou nu een kadertje verschijnen met oa client voor micro..., bestands en printer ..., Qos..., Internetprotocol...

Klik die laatste aan en kies eigenschappen. kijk hier of alles op automatische staat: Automatisch een ip adres laten toewijzen en automatsch een DNS-server laten toewijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al positief.

aangezien er een Lan-verbinding is, is er niets met de kabel.

Is de router wel met een kabel of adsl-modem verbonden? Als je de router weet staan, ga eens kijken of er naast de router nog andere toestellen aanwezig zijn.

Zijn er nog anderen op kot met een computer? kunnen zijn het net op?

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.