Ga naar inhoud

Maar 1 pc zichtbaar in netwerk met nieuwe modem


Aanbevolen berichten

Ik ben van fibernet naar whop gegaan bij telenet en heb nu een nieuwe modem.Vroeger had ik een thuisnetwerk van 2 pc's via een router.als ik netwerl opende stonden daar de 2 pc's en kon ik van daar uit op de andere pc alles doen.

Nu staat er bij netwerk enkel mijn pc en de pc's zijn nu rechtstreeks met de modem verbonden.

Bij netwerkcentrum op mijn pc staat nu bij actieve netwerken netwerk 3 particulier netwerk.Op de andere pc staat daar thuisnetwerk.

Wat moet ik doe om in netwerkcentrum beide pc's te zien zonder een thuisgroep te moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding van de modem staat enkel hoe een draadloos netwerk op te zetten.Heb technische dienst van Telenet al geraadpleegd maar die kunnen niet helpen omdat dit een pure pc zaak is en niets met de modem te maken heeft.

Heb hier vroeger nog eens problemen mee gehad,boosdoener was toen de smart security van eset.Ik heb al geprobeerd om de firewall uit te zetten maar dat helpt niet,het euvel moet ergens anders te zoeken zijn.

Nog wat info:Op mijn pc staat W8.1 Proop de andere W7 Ultimate,op mijn pc is de benaming van het netwerk netwerk 3, op de andere pc thuisnetwerk.Weet niet of puur de naam al voor problemen zou kunnen zorgen,ik zie alleszins geen mogelijkheid om die te veranderen.

Beide pc's behoren wel tot dezelfde werkgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.