Ga naar inhoud

Meer aansluitingen / sterker internet


Jopes

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben van plan om binennkort eens een lanparty te houden met 4 vrienden dus we zouden in totaal met 5 zijn.

(lan party is mss niet de juiste naam aangezien we alleen online games spelen.)

maar mijn internet heeft thuis niet genoeg aansluitingen om 5 pc's aan te sluiten en is mss ook niet sterk genoeg ( B-boxII van belgacom)

Mensen die tips hebben over een soort van extender of een uitbreiding van mijn intenet poorten laat het me alstublieft weten :)

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als enkel aansluitingen wilt uitbreiden dan is gewoon switch (klik) meer dan voldoende.

Zelf heb ik ervaring met Dlink en Netgear en ze werken zeer stabiel.

Gewoon netwerkkabel van Bbox naar switch en dan pc aansluiten zoveel als je wilt.

Je kan later nog uitbreiden door switch met switch met elkaar te verbinden en in principe tot 244 pc of laptop enz.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een switch, of kijken of je mensen kunt laten verbinden via WiFi. De grootste bottleneck is ten alle tijden je provider. Deze zal nooit meer als jouw maximale downloadsnelheid (ongeveer 30Mbit/s) en uploadsnelheid (ongeveer 8 Mbit/s) toestaan. De meeste routers ondersteunen via de kabel 100 Mbit/s en via draadloos 54 Mbit/s. En nieuwere Routers ondersteunen via de kabel 1000 Mbit/s en via WiFi 300 Mbit/s. Maar met 5 mensen tegelijkertijd gamen is geen probleem met 30 Mbit/s.

Als je dan voor een Switch ga kijken, probeer dan een switch van 1000 Mbit/s (ofwel 1 Gbit/s) aanschaft. De 100 Mbit/s switches zijn wel goedkoper en ook wel al voldoende. Maar als je dit vaker ga doen, met lokale netwerken gamen, dan is het wel verstandiger om wat meer bandbreedte te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via WiFi 300 Mbit/s

Tegenwoordig is dat veel hoger.

Deze zal nooit meer als jouw maximale downloadsnelheid (ongeveer 30Mbit/s)

Tegenwoordig is dat veel hoger hoor.

De meeste routers ondersteunen via de kabel 100 Mbit/s en via draadloos 54 Mbit/s

De meeste router worden aangeboden met veel hoger snelheden en denk ook aan AC router die nog sneller is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest gangbare Routers van vandaag die betaalbaar zijn voor thuisgebruik zijn zo rond de gegevens die ik schetste.

Het meest verkochte abonnement bij internetproviders ligt zo rond de 30 Mbit/s. Zeelandnet (waar ik bij zit) loopt hier vaak op vooruit en hebben een standaard pakket van 60 Mbit/s.

Maar dan gaat het alsnog niet om de specifieke details in cijfers. Het gaat erom dat het verschil tussen WAN en LAN snelheden zover van elkaar vandaan liggen dat de eerste bottleneck van een langzaam internet de provider is. Het gaat dus alleen om dat idee.

De meeste mensen (in het algemeen) denken dat zij hun internetsnelheid kunnen versnellen door een nieuwe of betere router aan te schaffen (zeker als het gaat om WiFi snelheid). Om die veel gemaakte fout, wil ik proberen te voorkomen dat apparaten nutteloos worden aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan gaat het alsnog niet om de specifieke details in cijfers. Het gaat erom dat het verschil tussen WAN en LAN snelheden zover van elkaar vandaan liggen dat de eerste bottleneck van een langzaam internet de provider is. Het gaat dus alleen om dat idee.

De meeste mensen (in het algemeen) denken dat zij hun internetsnelheid kunnen versnellen door een nieuwe of betere router aan te schaffen (zeker als het gaat om WiFi snelheid). Om die veel gemaakte fout, wil ik proberen te voorkomen dat apparaten nutteloos worden aangeschaft.

Ik heb betere router gekocht en dat is ook véél beter hoor.

Ik heb verschillende AC router is merkbaar sneller dan gewone 300 Mbps router.

Draadloos haal ik 150 Mbps met 300 Mbps draadloos netwerkkaart.

In principe zou met AC draadloos netwerkkaart nog vlugger kunnen.

Het meest verkochte abonnement bij internetproviders ligt zo rond de 30 Mbit/s. Zeelandnet (waar ik bij zit) loopt hier vaak op vooruit en hebben een standaard pakket van 60 Mbit/s.

Dit is een Belgische forum en bij Telenet spreek men vanaf 60 Mbps.

Bij Belgacom is dat 30 Mbps.

Trouwens in Nederland spreken ze zelfs van glasvezels wat nog sneller is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.