Ga naar inhoud

NAS server niet bereikbaar via internet


CVB

Aanbevolen berichten

Reeds een tijdje heb ik thuis een NAS geïnstalleerd. Namelijk een Synology 209+II. Werkt prima. Deze is ook vanop internet bereikbaar via poort 80 of via een alternatieve poort welke ik op 20000 gezet heb;

Mijn ISP is Telenet. Internet bereik ik dus via de Telenet modem met hierna een D-Link switch waarna een Linksys/Cisco router WRT320N geplaatst is.

Ik heb ook een DynDNS geregistreerd.

Aangezien Telenet blijkbaar alle poortten onder de 1024 blokkeert (volgens vele forumgebruikers) heb ik op de NAS reeds poort 20000 ingesteld voor http connectie en dus ook single port forwarding in de router ingesteld van externe poort 20000 naar interne poort 20000 voor IP adres 192.168.1.120 (statisch IP adres dat ik toegewezen heb aan de NAS in de router).

Ik heb ook port range forwarding reeds geprobeerd (van 19998 tot 20002) op aanraden van een PC-H gebruiker omdat sommige routers 1 poort niet doorlaten.

Vele uren van instellen en proberen, doch zonder resultaat. Vanop het lokale netwerk kan ik via mijn DynDNS adres wel op de NAS geraken, doch als ik toegang probeer te maken via Internet van bij vrienden/werk krijg ik geen verbinding.

Weet iemand nog raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, heb geprobeerd op internet-IP adres in router, dus IP adres dat Telenet mij bezorgd iets van 78.121..... ;

Dit IP adres heb ik ook gekoppeld aan een DynDNS adres.

http://mijndns.dyndns.org:20000 werkt dus vanuit thuisnetwerk maar niet van op internet bij vrienden.

DynDNS werkt dus wel maar toch wordt er ergens iets geblokkeerd. Ligt het aan Telenet of aan de router?

Alvast bedankt voor jouw reactie stegisoft.

aangepast door CVB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eerst deze gedaan om te testen.

Dus van internet naar mijn computer. (Dat is tijdelijk !!!)

Dus niet de NAS.

Ik heb wel een NAS maar dan van een andere merk.

Ik zal dat ook eens doen.

Je moet wel in de router de poort 20000 niet openen maar ik denk 80

Naam NAS

Poort 80

IP adres: static van NAS

Persoonlijk IP indien aanwezig: 80

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in de router ook al poort 20000 extern doorgestuurd naar poort 80 intern (dus naar static IP van NAS). Werkt ook niet.

Wel heb ik net via een free proxy server (freeproxyserver.net) geprobeerd, en wonder boven wonder krijg ik via die weg wel het inlogscherm van de NAS te zien. Hoe kan dit?

Ik heb nochthans geen instellingen gezet op de firewall van de router.

Wel denk ik dat het niet zo veilig is om je NAS te bereiken via een free proxy server. Deze servers houden toch van alles een copie op het net, dus bye bye privacy en gegevens?

Misschien zijn we alweer een stapje dichter bij de oplossing. Maar waarom werkt dit nu via een gewone internet verbinding niet en via een proxy server wel? Omzeil je op die manier bepaalde beveiligingen van Telenet of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik begin ook te twijfelen of het enkel Telenet is wat ons tegenhoudt.

Is het dan toch een instelling in de router?

Ik kan inderdaad ddns instellen in de router, heb ik ook gedaan en is correct geregisreerd en geupdated.

Ik heb in de router ook al eens de instelling DMZ geprobeerd. Deze zou dan alle verkeer toelaten, maar dit werkt ook niet.

Begin stilaan grijs haar te krijgen van dit probleem :hmmmm:

Weet er iemand hoe het komt dat je vanop een proxy dan wel toegang kunt krijgen?

Lukt dat bij jou via een proxy dj_ke? En welke router heb jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.