Ga naar inhoud

netwerk problemen door VmWare workstation


denhondt

Aanbevolen berichten

ik heb op een desktop pc vmware workstation staan ,ik heb vroeger ook al eens problemen gehad met de netwerk instellingen,

maar nu heb ik enkele instellingen veranderd en ik krijg op alle pc in mijn netwerk rara ipadressen als ik deze opstart

mijn netwerk heeft een bereik van 192.168.0.1 tot 192.168.0.200

maar ik krijg ipadressen op alle pc in mijn netwerk met ipadressen zoals : 169.254.144.117

of 192.168.235.1 enz

is er een mogelijkheid om alle netwerkinstellingen in vmware te resseten?

alle netwerkinstellingen in de pc te resetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die instellingen veranderd in windows, dan kan je proberen een systeemherstel te doen naar een herstelpunt voor de veranderingen.

Heb je de veranderingen gedaan op het virtuele workstation, dan kan je proberen daar een systeemherstel te doen.

Heb je de veranderingen gedaan in de settings van de vmware tool, dan ga je ze daar moeten terugzoeken en opnieuw veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de veranderingen gedaan in de settings van vmware

Ik heb dan volledig vmware gewoon verwijderd van de pc maar het probleem bleef hetzelfde ????

ik heb dan even 1 switch + 1 wireless switch uit het stopcontact getrokken de pc's allemaal afgezet en eerst de switchen terug aangezet dan pas de pc en het werkte terug

In het vervolg zal ik toch beter opletten alvoorens ik nog settings aanpas in vmware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik VirtualBox om virtuele workstations aan te maken en te beheren.

Voor de netwerkinstellingen heb ik nooit iets moeten aanpassen; alles werkte met de standaard instellingen van virtual box.

De gast workstations krijgen een IP in de range 169.254.xxx.xxx en virtualbox zorgt automatisch voor de connectie en de omzetting naar het netwerk van de host pc.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.