Ga naar inhoud

niewe pc op telenet


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zou graag met een andere computer via telenet surfen, maar als ik de telenetkabel inplug dan werkt het niet.

Vermoedelijk moet ik ergens instellingen wijzigen.

Is dit een omslachtige bedoening?

Kan iemand me hier kort doorloodsen?

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat versta je ermee?

Wil je met netwerkkabel verbinding maken met een ander pc in uw netwerk?

Sorry, maar ik weet zelfs niet wat je precies bedoelt met 'uw netwerk'. Bedoel je een netwerk van verschillende computers hier in huis? Hier is geen netwerk van verschillende computers aangesloten op die kabel.

Ik ben met mijn computer als enige aangesloten op een internetkabel naar het bakje van telenet. Ik heb nu iemand op bezoek die met zijn computer op internet wil gaan, via 'mijn' kabel dus. (Hij surft bij hem thuis niet via telenet)

Ik haal dus de kabel uit mijn computer en steek het in zijn computer, maar dit werkt dus niet. Mijn vraag is of dit wél kan werken, en zo ja, hoe dan wel...

(PS. Toen ik destijds een nieuwe computer gekocht had, ter vervanging van de oude dus, dan kon ik gewoon de kabel in mijn nieuwe computer pluggen en internet werkte zonder enige instellingen te moeten wijzigen! Op zich vond ik dit wel heel straf!)

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is uw vriend vergeten om draadloos netwerk uit te schakelen en dan kan hij normaal gezien met netwerkkabel op internet.

Als ik 'broadband connection' kies ipv wireless, en mijn telenet gebruikersnaam en wachtwoord ingeef, dan vindt die computer geen netwerkverbinding.

Ik zeg zo maar wat; moet er niet ook iets ingesteld worden bij LAN settings, of ergens anders? Ik weet zelfs niet wat LAN precies betekent. Is Telenet een LAN netwerk?

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn telenet gebruikersnaam en wachtwoord ingeef

Je dient maar slechts 1 keer in te geven tenzij je verbinding maak met hotspot van Telenet.

Lan betekend dat je met netwerkkabel bent verbonden.

Maar als je lan ben verbonden dan moet je helemaal geen paswoord en gebruikersnaam opgeven om op internet te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient maar slechts 1 keer in te geven tenzij je verbinding maak met hotspot van Telenet.

Lan betekend dat je met netwerkkabel bent verbonden.

Maar als je lan ben verbonden dan moet je helemaal geen paswoord en gebruikersnaam opgeven om op internet te gaan.

Is Telenet een LAN netwerk?

Als je schrijft dat LAN betekent dat ik met een netwerk ben verbonden, wat bedoel je dan met 'netwerk'?

Nu ik hier verbonden ben met Telenet geeft mijn computer aan dat ik met een LAN ben verbonden (zo lees ik het toch -zie screenshot afbeelding). Dus betekent LAN een verbinding met Telenet?

post-9491-1417705603,8836_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op uw afbeelding ziet je openbaar netwerk.

Klik daarop en verandert het in thuisnetwerk.

Je hebt een pc en een router en mogelijk nog andere pc of smartphone enz.

Als die toestellen verbonden zijn hetzij via lan hetzij via draadloos dan spreken we over een netwerk.

Warom moet ik het veranderen in thuisnetwerk? Ik heb geen thuisnetwerk.

Ik heb ook geen router. Of bedoel je daarmee het bakje van telenet in mijn garage?

Ik begrijp dus niet waarom ik een LAN netwerk heb als ik geen thuisnetwerk heb. Is Telenet deel is van LAN netwerk? Want dan klopt het uiteraard dat ik een LAN netwerk heb, vermits ik verbonden ben met telenet?

Sorry, maar ik begrijp er dus niets van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.