Ga naar inhoud

[OPGELOST] ingebouwde modems en WLAN??


depcnitwit

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop en ik wil later, als ie kapotgaat, overschakelen naar een desktop pc. De enige reden dat ik heb gekozen voor een laptop was voor het ingebouwde draadloze netwerk (gratis internet) dat ,denk ik, je bij laptops nu terugvindt. Nu wil ik weten of ik dat ik, als ik een desktop koop, of ik ook gratis internet of zo heb en zo ja hoe herken ik dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik het goed begrijp dan kan ik met deze pc op internet gaan want hij heeft wifi en een netwerkkaart, toch?

Processor Intel Quad Q8200

Harde Schijf 500 Gb

Geheugen 4096 Mb

Lezer/Schrijver 1 DVD+/-RW/R9 (double layer)

Grafische kaart Nvidia GeForce 9300GE

Videogeheugen 256 Mb dedicated

Scherm Viseo 222WS (22 inch)

Netwerkkaart JA

Aantal USB poorten 6 x USB 2.0

kaarlezer JA

Wifi JA

Fire Wire JA

Besturingssysteem VISTA Home Premium

Taal bestuuringssysteem English - French - Dutch - German - Italian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kan je met die pc op internet, maar je moet natuurlijk zelf een draadloze router hebben om je netwerkverbinding mee tot stand te brengen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij jouw laptop moest dat ook hoor, het enige wat je met een pc met wireless kaartje kan doen is draadloos signaal oppikken vanaf een draadlozen router. Die draadloze router moet met een modem verbonden zijn, en die modem daarmee ga je op internet & je betaalt je provider voor die toegang.

Als jij nu niet aan een provider (telenet of belgacom zijn de grootste) betaalt, dan is de kans héél groot dat jij op het draadloos netwerk van je buren zit (als dat niet beveiligd is) en dat jij dus op hun verbinding surft zonder dat je dat eigenlijk wist :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.