Ga naar inhoud

[OPGELOST] Outlook Express 6 geen accounts aanmaken


Gast Bremalie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bedankt voor de verjaardagswens, jullie forum reeds doorzocht maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

nml ik kan geen accounts meer aanmaken in OE . Normaal gezien is deze knop terug te vinden in de menubalk onder Extra in en dan juist boven Opties. Helaas is dit verdwenen. Wanneer ik in de mappen ga naar Outlook Express en dan naar Nieuwsgroepen en dan Een nieuwsgroepaccount instellen... gebeurt er niets. Reeds geprobeert om IE opnieuw te installeren, de .DBX mappen verplaats en nieuwe laten aanmaken in OE maar dit alles heeft geen resultaat. Weet er iemand raad of een oplossing.

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

een nieuwsgroep account is ook alleen maar nodig om een nieuwsgroep account aan te maken

bijvoorbeeld het programma grabit (waarmee je bijvoorbeeld films van een server mee kan downloaden NIET P2P!!) gebruikt nieuwsgroepen

Om een account in Outlook Express toe te voegen moet je het volgende doen.

klik op extra --> emailaccounts

Hier volg je alle stappen.

Als hij vraagt wat voor servertype je gebruikt. Moet je POP3 gebruiken, mits jouw server een ander soort type gebruikt (bijvoorbeeld hotmail gebruikt geen POP3 maar HTTP)

als je al deze stappen hebt gevolgd, en je drukt op verzenden/ontvangen moet hij normaal gezien je emails binnenhalen

de binnenkomende en uitgaande mailserver moet je vragen bij jouw hoster (waar je je emailadres hebt geregistreerd)

meestal is dit gewoon mail.hoster.nl of mail.hoster.be

maar dit kun je bij je hoster opvraegn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een account in Outlook Express toe te voegen moet je het volgende doen.

klik op extra --> emailaccounts

Bedankt voor de snelle reactie maar dit is juist het probleem er verschijnt in het popupscherm van Extra het woord emailaccount NIET meer. Dit is verdwenen, foetsie,weg. Why? Geen idee! Op mijn laptop kan ik dit wel nog doen maar niet meer op gewone vaste PC .Waarom komt dit niet terug als ik IE6 of IE7 terug installeer aangezien OE daar een onderdeel van is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

outook express is geen onderdeel van Internet explorer hoor dat is een onderdeel OF van de installatie van je computer... OF als je microsoft office hebt geinstalleerd en onderdeel van office

Misschien komt het dat het knopje om emailadressen verborgen staat... helemaal onderin van het dropdown menutje staat dan een pijltje.. als je daarop klikt schuift het dropdown menu uit.. en daar moet emailaccounts tussen staan (normaal gezien)

welke outlook gebruikt u?

de windows mail van vista?

de outlook express van windows xp?

of de microsoft outlook van een office pakket?

Link naar reactie
Delen op andere sites

outook express is geen onderdeel van Internet explorer hoor dat is een onderdeel OF van de installatie van je computer... OF als je microsoft office hebt geinstalleerd en onderdeel van office
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal niet, want Outlook Express behoort niet tot het Office-pakket (maar komt wel in combinatie met IE). Indien je het hebt over het mailprogramma dat samen met Office wordt geïnstalleerd hebben we het over Outlook (zonder Express :)), maar dat is hier dus niet het geval (zo lijkt me toch duidelijk uit het eerste bericht).

@ Bremalie,

Heb je al eens geprobeerd of je via Configuratiescherm -> Software en daar links in het vakje "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen" de Outlook Express kan verwijderen en dan opnieuw installeren. Zet dan wel eerst al je .dbx-bestanden op een tijdelijke locatie, zodat je de berichten niet verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste klopt natuurlijk helemaal niet, want Outlook Express behoort niet tot het Office-pakket (maar komt wel in combinatie met IE). Indien je het hebt over het mailprogramma dat samen met Office wordt geïnstalleerd hebben we het over Outlook (zonder Express :)), maar dat is hier dus niet het geval (zo lijkt me toch duidelijk uit het eerste bericht).

@ Bremalie,

Heb je al eens geprobeerd of je via Configuratiescherm -> Software en daar links in het vakje "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen" de Outlook Express kan verwijderen en dan opnieuw installeren. Zet dan wel eerst al je .dbx-bestanden op een tijdelijke locatie, zodat je de berichten niet verliest.

Jahoor al de vorige zaken reeds allemaal geprobeerd. Toevallig zo'n zotte ingeving gekregen en even met het tweak programma X-setup naar de gegevens van OE gaan kijken . En inderdaad daar kun je de account aanzetten of afzetten. Bijgevolg is mijn probleem opgelost en kan ik zowel de account voor email als voor nieuwsservers terug aanpassen en beheren. Blijft uiteindelijk de vraag hoe dit uiteindelijk gekomen is en wat de oorzaak van het verwijderen van deze gegevens geweest is? Mogelijks een installatie van een of ander programma van giveawaytoday of de opkuis van de computer, ik weet het niet. Voornaamste is dat alles terug in de oorspronkelijke staat is .

Dank aan allen voor het helpen meedenken. Zelf door de vraag te stellen op het forum verplicht je jezelf ook na te denken en kom jezelf tot de oplossing. Toch in ieder geval berdankt en een mogelijke oplossing voor anderen. Samen zijn we sterk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.