Ga naar inhoud

Playstation 3 en Speedtouch 546v6 modem


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb eens een vraag i.v.m mijn playstation 3 en speedtouch 546v6 modem, ik wil mijn ps3 in een nat type 1 hebben, heb op het net gezocht en gevonden hoe je dit moet doen, ik krijg mijn ps3 wel in een nat type 1 maar als ik de volgende dag mijn internet opzet en gebruik ik eerst mijn laptop en dan ga ik met mijn ps3 eens kijken of ik nog steeds een nat type 1 heb maar dat is niet zo, elke keer heb ik een type 3, en als ik de modem herstart en ga dan als eerste met de ps3 op het net heb ik een type 1, nu is mijn vraag hoe stel ik mijn speedtouch modem in zodat de ps3 zijn nat type 1 blijft behouden zonder dat ik de modem moet herstarten want dat is best wel irritant, weet iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste vraag zou zijn: Waarom wil je je playstation in een NAT type 1 hebben zitten? Dit betekend alleen dat hij direct aan het internet verbonden is, wat het weer een zwaar risico maakt omdat je dan geen firewall meer hebt.

Ik denk dat je eerst even moet nagaan of jouw speedtouch modem uberhaupt wel in Router modus staat en niet in Bridge modus.

Als dat niet het geval is (en hij staat gewoon netjes in Router modus), dan moet je even kijken of je ergens een instelling ziet staan wat je speedtouch instelt van 'strict' naar 'open'. Ik denk dat dit bij 'Security Settings' moet staan. Dit zou ervoor moeten zorgen dat hij in NAT type-2 komt te staan.

Even kort de verschillen tussen de typen:

Type 1: Door de router direct aan het internet. Het apparaat krijgt een buiten IP, er is geen firewall aanwezig!!!

Type 2: Door de router via NAT. Het apparaat krijgt een IP adres van de Router, er is gewoon netjes firewall beveiliging

Type 3: Er is iets niet goed, of de juiste poorten staan niet open, of de Router houd nog van alles tegen (probeer eerst de oplossingen hierboven)

De snelheid tegenwoordig tussen Type 1 en Type 2 is eigenlijk totaal niet meer zichtbaar. HEEL misschien dat het in je Ping-interval een halve milliseconde scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.