Ga naar inhoud

problemen met laptop MEDION


Gast exmouche

Aanbevolen berichten

Gast exmouche

Hallo iedereen,

Ik heb problemen met mijn laptop MEDION welke ik verleden jaar kocht. Internet via kabel TELENET en router D-LINK werkt perfect. Zowel de vaste PC als Laptop. Doch onmogelijk draadloos te werken heb ook de ontvanger D-LINK geinstalleerd. Verschillende pogingen ondernomen contact te hebben met MEDION doch zonder antwoord. Wie kan mij raad geven, en welke gegevens hebt U nodig. Ik ben zo dwaas geweest laptop in ALDI te kopen en niet in een andere zaak. Maak het niet te moeilijk daar ik maar een klein amateurtje ben op PC gebied.

Hey exmouche

idd veel mensen kopen een laptop in aldi tegenwoordig, meestal goede pc maar voor ondersteuning is er meestal nooit reactie.

Graag had ik nog even enkele vragen voor u

U hebt dus een router die draadloos kan werken neem ik aan? Er hangt dus ook een antenne aan vast aan die router?

Als u dit heeft moet u een ook een ontvanger hebben die aan uw pc hangt die dit signaal kan ontvangen. Deze moet u wel installeren met software normaal. Dit staat normaal uitgelegd in de handleiding van deze ontvanger

wanneer dit geinstalleerd is zou u in de taakbalk naast het uurwerk in uw computer een icoontje met een klein schermpje moeten zien, wanneer je hier met je muis over gaat moet dit 'draadloze netwerkverbinding' tonen.

ziet u dit? dan kan ik zo even verder uitleggen

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast exmouche

Hallo Karel en Dreeth,

Heb niet eerder kunnen reageren. Ik werk met TELENET. Wireless router 802.11g/2,4 GHz van D-LINK met antenne. Voor de Laptop heb ik een Notebook Adaptor van D-LINK Wireless G , DWL-G630. Heb de installatie CD- van D-LINK gebruikt doch het werkt niet. Zoals eerder gezegd werken de Vaste PC en de Lap-top probleemloos via de kabel en router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel en Dreeth,

Heb niet eerder kunnen reageren. Ik werk met TELENET. Wireless router 802.11g/2,4 GHz van D-LINK met antenne. Voor de Laptop heb ik een Notebook Adaptor van D-LINK Wireless G , DWL-G630. Heb de installatie CD- van D-LINK gebruikt doch het werkt niet. Zoals eerder gezegd werken de Vaste PC en de Lap-top probleemloos via de kabel en router.

Kan je misschien iets duidelijker zijn: Gebruik je een beveiliging: WEP / WPA? mac adres? Kan je het netwerk vinden? Krijg je een error? Kan je verbinden en werkt het gigantisch traag? Wordt de verbinding na enige tijd automatisch verbroken? Dit zijn de eerste vragen die me in de eerste 3 sec. te binnen schoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Internet & Netwerk - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.