Ga naar inhoud

Problemen vpn verbinding


mversluy

Aanbevolen berichten

Ik probeer verbinding te maken met een particulier netwerk (kantoornetwerk) via Internet.

Dit is mij gelukt totdat ik een nieuwe anti-virus versie (Eset smart security) op mijn pc heb

geïnstalleerd. Bij mijn vroegere versie waren er ook problemen maar toen heeft de helpdesk

op het werk aanpassingen aangebracht waardoor ik met pop-up vensters bepaalde zaken

moest "toestaan". Dit alles is nu overschreven met de nieuwe versie en deze keer weigert

de helpdesk mij te helpen omdat het "mijn" pc-probleem is en de fout niet bij hen ligt.

Hier werkt de verbinding met hun externe computer perfekt.

Ik heb al geprobeerd de firewall en beveiliging voor een tijd uit te zetten maar nog wil hij

de verbinding niet maken. Gebruikersnaam en paswoord kloppen. De internetsite die ik nodig

heb staat ook als "toegelaten" bij de internet opties. Wat moet ik doen om toch verbinding te krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp connecteerd u via een VPN naar een PC die in uw kantoornetwerk staat ?

Kunt u eens kijken of de VPN in de trusted zone staat en de VPN optie aanstaat ?

post-26208-1417704578,205_thumb.jpg

Bij mijn vroegere versie waren er ook problemen maar toen heeft de helpdesk

op het werk aanpassingen aangebracht waardoor ik met pop-up vensters bepaalde zaken

moest "toestaan". Dit alles is nu overschreven met de nieuwe versie en deze keer weigert

de helpdesk mij te helpen omdat het "mijn" pc-probleem is en de fout niet bij hen ligt.

Weet u welke "dingen" de helpdesk moest aanpassen bij de vorige versie. Wat bedoelt u met

Hier werkt de verbinding met hun externe computer perfekt.

Is dat vanuit het kantoornetwerk zelf ?

De internetsite die ik nodig heb staat ook als "toegelaten" bij de internet opties. Wat moet ik doen om toch verbinding te krijgen ?

RDS heeft op zich niets te maken met internetsites, u maakt een verbinding met een andere PC, het zijn de restricties die daarvoor gelden die een rol spelen.

U kan ook eens proberen om de firewall in "learning" mode te zetten. U krijgt dan een prompt wanneer er geprobeerd wordt een verbinding te maken met niet definieerd netwerk of toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf niet gezien wat precies de helpdesk heeft aangepast maar het waren zeker bepaalde regels of zones in

Eset SS 5. Zij hebben met een computer (dus niet met mijn laptop) die niet rechtstreeks aangesloten was op het Volvo kantoornetwerk via Internet verbinding proberen te maken en dat lukte perfekt. Het scherm "authentication by local network configuration" hierboven kan ik niet vinden maar bij de internet opties in windows XP heb ik de VPN verbinding als toegelaten site aangeduid.

Of is dit een scherm uit Eset SS 5 ? Gisteren heb ik geprobeerd de firewall daar volledig uit te schakelen in plaats van tijdelijk en

heb ik eindelijk verbinding kunnen maken. Maar ik denk niet dat dit de veiligste manier is. Ik vermoed dat er extra regels en zones moeten toegevoegd worden die ik dan kan "toestaan". In de zones zie ik het IP-adres dat hiervoor nodig is als "toegestaan" maar ik denk dat dit niet voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik het VPN scherm in Eset versie 5 vinden ? Mijn versie is in het nederlands en ik heb bovenstaand venster niet

gevonden. Ja, ik maak een verbinding van mijn laptop naar mijn kantoorcomputer om toegang te krijgen tot het Volvo

netwerk. Ik heb zelf Eset 5 op mijn laptop als antivirus programma maar Volvo gebruikt Mac Afee als antivirus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe maak je de verbinding van je laptop naar je kantoor PC. Is dat een "remote" toepassing zoals Logmein en consoorten (omdat je over een internet site had...), want in dat geval is er geen vpn tussen je laptop en je kantoorcomputer, eventueel wel tussen je kantoorcomputer en de Volvo servers.

Toen je zei dat je uiteindelijk connectie kon maken door je firewall volledig af te zetten, was dat dan op je Laptop of op je kantoorcomputer of beide ?

Het VPN scherm zit onder netwerk-zones-bewerken-authentificatie ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is via een remote desktop connection. De firewall op mijn kantoorcomputer kan ik niet afzetten. Ik heb die

op mijn laptop afgezet. Het VPN scherm heb ik bij de regels gevonden. Misschien kan ik eens een print screen

opsturen. Bij de zones zie ik een vertrouwde zone waar het IP adres instaat maar bij bewerken heb ik

"verificatie zone", geen authentificatie. Onder netwerk zie ik ook de persoonlijke firewall met daaronder de regels en zones met de zone & regel editor. Bij de instellingen zie ik VPN user Interface met een detail. Ik zal daarvan ook eens

een print screen opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je dat kan doen, dan hebben we een beter overzicht van wat er eigenlijk juist gebruikt wordt.

RDC is misschien ook niet de optimale manier om op een veilige manier de connectie te maken. Er zijn alternatieven die beter zijn en voor persoonlijk gebruik ook gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.