Ga naar inhoud

Proxyserver problemen met LAN


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik geraak met mijn PC niet meer op het internet. Als ik mijn LAN-kabel in mijn laptop steek lukt het wel.

Er staat in mijn webbrowsers dat dit te maken heeft met de katproxyserver.

Ik heb het forum al geraadpleegd en de HiJackThis sotware geïnstalleerd. Al is de scan wil uitvoeren krijg ik echter wel een foutmeldingpost-49514-1417705830,7406_thumb.jpg

Al ik deze dan na ga en probeer op te lossen zoals aangegeven kan ik de opgeven zin niet vinden in het hosts bestand. post-49514-1417705830,7869_thumb.jpg

Iemand die mij kan helpen?

Met Vriendelijke groeten

almostadd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het hiermee lukt om een logje te maken.

Je kan rsit ook downloaden op een usb stick met een andere computer.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw eerste screenshot zie, dan heb je een lokale proxy ingesteld, die hij waarschijnlijk niet kan vinden.

Ga naar "netwerkcentrum" (Start -> Configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Netwerkcentrum)

Klik dan op "Internetopties". Er opent een scherm "Eigenschappen van Internet"

Ga naar het tabblad "Verbindingen" en klik op de knop "LAN-instellingen".

Als het goed is staat er een vinkje voor "Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken .... "

Dit vinkje moet je uitzetten. Dan gebruik je geen lokale proxy meer, en moet je weer op internet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel raar dat dit plotseling niet meer werkte, is daar enige reden voor ?
Hoogst waarschijnlijk ligt een besmetting aan de oorzaak.

Met onderstaande procedure gaan we proberen deze te verwijderen.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search;fs
C:\Windows\tasks\BlockAndSurf_wd.job;f
C:\Program Files (x86)\BlockAndSurfS;fs
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
vToolbarUpdater18.1.7;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
emptyclsid;
resetIEproxy;
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    C:\PROGRA~2\AVG Secure Search;fs
    C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
    "avg@toolbar"=-;r64
    ndibdjnfmopecpmkdieinmbadjfpblof;chr
    aaaalipaokhkccgmgkdglfinfnfhflko;chr
    chromelook;
    firefoxlook;
    standardsearch;
    autoclean;
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.