Ga naar inhoud

roblemen met internet bij opstarten pc


redcliff

Aanbevolen berichten

sinds gisteren heb ik problemen met het internet als ik de pc opstart.heb een bbox2 van belgacom als ik bij netwerkcentrum ga kijken is alles in orde .ik klik dan op probleem oplossen dan lukt het wel om op internet te gaan .nu wou ik eens kijken bij http://192.168.1.1/ ik geef daar de code op van de bbox maar dan krijg ik: Deze pagina kan niet worden weergegeven weet iemand wat er fout zou zijn

bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je problemen ondervind met je netwerkverbinding of geen verbinding kun maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kun je het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiële informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de logboeken van Windows.

  1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
  2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router je gebruikt.
  3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
  4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan je bericht.

Internet problemen oplossen

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices

    minitoolbox.jpg

    [*] Klik vervolgens op de knop Go.

    [*] Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.

    [*] Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

forumattach.jpg

Klik op de knop bladeren om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.

Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voert je het bovenstaande reeds opnieuw uit.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.