Ga naar inhoud

router op vpn


samm91

Aanbevolen berichten

Goedemorgen forumleden,

Ik zit op kot en heb internet via de uni, maar heb maar 1 kabelaansluiting en moet verbinden via vpn (cisco vpn client) voor ik op internet kan.

Ik zou zeer graag een router op die ene kabelaansluiting zetten, zodat ik via wifi kan internetten op al mijn apparaten.

Het lukt me alleen niet om dit werkend te krijgen. Is het überhaupt mogelijk met een standaard router (redelijk oud linksys ding) of heb ik een vpn router nodig (duuuur)?

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, ben ik u eeuwig dankbaar :)

aangepast door samm91
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gent klopt inderdaad :) heb al eens gemaild naar de dienst ICT. Zij vinden dat ik geen wifi nodig heb, omdat dat in de gemeenschappelijke ruimte al beschikbaar is. Krijg dus totaal geen gegevens van ze. Routers zijn ook eigenlijk niet toegestaan staat er op de site.. geen idee waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een router kan is sommige gevallen het netwerk storen omdat het een actieve component is. Een switch is dat niet, is eigenlijk gewoon een soort dominostekker voor netwerken.

Wifi is gewoon een toegangsmethode tot een netwerk, het vervangt het kabeltje, maar het bemoeilijkt wel de beveiliging. In jouw geval zou ook nog het probleem kunnen opduiken dat je een hele boel WiFi signalen op korte afstand van elkaar krijgt, wat het resultaat ook niet ten goede komt.

De helpdesk van de Universiteit heeft waarschijnlijk ook niet veel zin om alle mogelijke toestellen te ondersteunen.

Technisch is het allemaal wel mogelijk, maar het blijft de vraag of het de moeite waard is.

Wij op het forum kunnen je ook moeilijk adviseren om tegen de regels van de universiteit in te gaan.

Ik weet niet wat je met je mobiele toestellen wil doen, maar ik zou eens kijken of je het niet op een andere manier kan oplossen.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.