Ga naar inhoud

Samsung UE55F8000 en mediabestanden computer


theplayer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuwe tv, een Samsung UE55F8000. Daarmee kun je, volgens de opgave, je mediabestanden van de tv, draadloos via het thuisnetwerk, naar de tv sturen om ze daar op het grote scherm te bekijken. Daar ben ik echter al sinds de aankoop van de tv mee bezig, zonder resultaat.

Wat gebruik ik:

- uiteraard de tv. Als die aanstaat dan zie ik via het menu dat er wel de naam van mijn pc als icoon staat

- een cisco modem van Ziggo. Die zorgt (na het invoeren van de beveiligingscode in de tv) dat het netwerk herkend wordt, ook nodig voor apps iop de tv.

- mijn pc: een I7-2600 CPU 3.40 Gh 64 bits

Ik heb Samsung Link geïnstalleerd gehad, Samsung Allshare geïnstalleerd gehad: niets werkte. Klikken op het icoon van de pc via het tv menu laat weliswaar mediamappen zien maar die zijn leeg. Het zijn gewoon lege standaardmappen. Beide apparaten "zien" elkaar niet! De draadloze verbinding werkt echter prima. Ook zie ik op de pc de tv genoemd staan, maar hij ziet geen bestanden. Hij begin wel met het binnenhalen van die mediabestanden maar de verbinding met de server wordt vrijwel direct verbroken.

Vervelende bijkomstigheid was dat Outlook-berichten na installatie van deze progs begonnen te knipperen. Ik heb dus de eerste keer een systeemherstel moeten uitvoeren. Daarna was Oulook weer gewoon. Toch nog een keer opnieuw geïnstalleerd: alles met hetzelfde resultaat en ook weer met knipperende outlookberichten! Dus toch maar weer verwijderd, ditmaal met CCleaner. Samsung Link krijg ik er ditmaal echter niet uit.

Helaas blijft er nu een melding komen: No JVM could be found on your system. Please define EXE4_JAVA_HOME to point to an installed 64-bit JDK or JRE or download a JRE from www.java.com. Ja, ik blijf er nu even vanaf...!

Ik heb van alles moeten aanpassen op de pc zoals bijv. firewall uitschakelen (geen resultaat, dus weer ingeschakeld). Ziggo internetprovider meerdere malen gebeld maar die mogen geen ondersteuning voor de tv en de pc leveren. De dealer van de tv gevraagd. Die weet het ook niet. Wel een servicenummer van Samsung gekregen om te gaan bellen....(!)

Mijn opties zijn nu wel zo'n beetje op. Weet iemand nog een werkende oplossing?

aangepast door theplayer
verkeerde link
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.