Ga naar inhoud

Standaardgateway niet beschikbaar.


KvdB13

Aanbevolen berichten

Ik heb een laatst een nieuwe SSD gekocht en daar windows 8.1 opgezet. Sinds deze overgang heb ik telkens als ik mijn pc opstart geen internet. Na probleemoplossing staat er altijd dat de standaardgateway niet beschikbaar was en dat het is opgelost. Het is dus elke keer makkelijk op te lossen maar toch best irritant. Ik zoek dus naar een permanente oplossing.

Mijn broer heeft precies hetzelfde probleem.

Ook is er het probleem dat als ik al op mijn pc bezig ben en mijn broer start zijn pc op, mijn internet eruit vliegt en ik dezelfde melding krijg bij probleemoplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart de modem/router en kijk of dat iets oplost.

Doe eens het volgende als je wel internetverbinding hebt.

Druk tegelijk op de toets met het windows logo en op de R.

In het tekstvakje typ je cmd en klik op OK

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen windows 8 en dus is het een beetje gokken voor mij maar ik zal mijn best doen.

Open de charm bar (of hoe dat ook mag heten) en typ cmd in het zoekvakje.

Klik met rechts op cmd.exe en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.