Ga naar inhoud

Telenet & netwerkprinters


Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een OKI netwerkprinter in mijn netwerk. In het begin als ik alles installeerde kan ik draadloss waar ook thuis printen... Dit bleek plots niet meer te lukken, mijn printer had een ander IP adres gekregen en moest ik dit dus aanpassen op de pc om opnieuw te kunnen printen.

Ik moet dus een statisch IP adres hebben voor mijn printer ipv een dynamisch.

Ik heb telenet fibernet shake .... modem geinstalleerd in oktober 2011.

Ik heb telenet gecontacteerd of ik een intern vast ip adres kan krijgen voor mijn printer of ik mag inloggen in de router/modem om dit aan te passen.

ze weigeren dit toe te laten, uitgenomen ik buisiness klant wil worden, dan kan ik wel een vast IP adres krijgen. ( ik weet niet of hij mijn vraag verstond, want ik wil een INTERN vast IP adres, 168.192.1.200 bvb voor mijn printer, geen vast IP adres waardoor ik extern kan inloggen)

weet iemand hoe ik mijn printer een vast adres kan geven of hoe ik dit probleem kan oplossen?

ik heb thuis een MBP met OS Lion, PC vista & PC win7

Alvast bedankt

S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op deze Computer en dan netwerk.

Je ziet daar heel waarschijnlijk de printer en klik met de rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan ziet je de IP adres.

Open de browser en typ je de IP adres en geeft daar een vaste IP adres.

Mogelijk kan je ook via de panel van de printer een vaste IP adres geven.

Ga naar start / printer

Met de rechtermuisknop op de printer en dan eigenschappen van de printer (niet eigenschappen)

Klik op tab poorten

Scroll naar de blauwe IP adres en dan configureren en dan daar de IP adres wijzen.

Lukt dan niet dan nieuwe poort ingeven en dan naam van printer en IP adres geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.