Ga naar inhoud

Thuisnetwerk PC met XP en 8.1


Aanbevolen berichten

Hello,

Ik heb nog een oude PC met XP waarop heel wat nuttige programma's staan die ik niet wil verliezen (en niet kunnen draaien onder 8.1). Ik durf met deze PC echter niet meer op internet.... gezien de risico's met XP. Mijn nieuwe PC draait onder windows 8.1. Ik dacht nu via een kabel een netwerk aan te leggen tussen XP en 8.1. zodat ik via de 8.1 toegang heb tot de XP. Alleen hoe fix ik dat best....?

Bedankt voor de antwoordjes.

Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is een beetje ingewikkelder dan het lijkt. Vanaf het moment dat er in je netwerk een internet verbinding zit (de router van je provider) dan hebben alle toestellen die in hetzelfde sub-net hangen toegang tot het web.

Als je dat absoluut wil vermijden zal kje een tweede router moeten gebruiken en twee subnetten maken. Niet evident, en het kost uiteraard geld. Maar zolang je niet surft op de XP en hem eventueel blokkeert via een firewall is het risico erg klein dat er iets mis gaat. Dat houdt wel in dat er geen programma's op de XP staan die het internet nodig hebben. (Veel progs moeten nu en dan internet hebben om hun licenties te valideren).

Er is dus geen eenvoudige waterdichte oplossing vrees ik. Als je het toch wil proberen post dan maar terug.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.