Ga naar inhoud

Trage verbinding + ip problemen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

We zitten hier thuis nu echt al een tijdje met problemen met onze internetverbinding sinds telenet een nieuwe modem is komen installeren.

De monteur heeft toen vanalles gedaan in onze kelder en hij kwam terug boven met een router en een switch die volgens hem niet meer nodig waren. (Router: D-Link DI-624/Switch: D-Link DES-1005D K4)

De verbinding is meestal heel traag waardoor je nog amper een video kan kijken op youtube en ook is er soms een probleem waarbij de browser iets zegt over ip-adressen die niet kloppen en dan heb je helemaal geen internetverbinding.

Dit probleem loste we dan op door de modem opnieuw te gaan opstarten.

Vroeger had ik ook veel problemen op mn laptop maar sinds ik een vaste computer heb die via kabel is aangesloten heb ik geen problemen meer (dus een probleem met wifi denk ik).

Ik heb alvast een schematje gemaakt van ons thuisnetwerkje (zie foto).post-45024-1417705803,1876_thumb.jpg

Zoals je daarop kan zien hebben we nogal veel apparaten die op het access point zijn aangesloten en dat is volgens mij al heel outdated. (D-Link DWL-G700AP)

Kan dit het probleem zijn en moet ik dan gewoon een nieuw access point halen bij telenet?

Alvast Bedankt, Robbe

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D-Link DWL-G700AP werkt met de 802.11g standaard en kan 54 Mbps aan maar dat is te verdelen over de aangesloten apparaten.

Hoe meer toestellen er tegelijk de wifi verbinding gebruiken, hoe tragen de verbindeng wordt.

De oude D-Link router (DI-624) gebruiken als wifi toegangspunt is geen oplossing want die gaat niet sneller zijn.

De nieuwe telenet modem/router beschikt echter over de 802.11n standaard en kan makkelijk het dubbele (en meer) aan van je huidige G700AP.

Waarom niet de wifi van de telenet modem/router gebruiken en de G700AP weglaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wifi van de modem gebruiken zal niet lukken want deze staat in de kelder, hem verplaatsen is ook niet echt handig want alle kabels enz komen daar toe...

Ik ga eens bellen naar telenet om te horen voor vervanging van het access point, hun nieuw access point (WNDR4300-TN) beschikt ook over de 802.11n standaard.

Hopelijk moet ik niets betalen maar daar heb ik zo mn twijfels bij.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.