Ga naar inhoud

verbonden maar geen internettoegang - verbinding geen geldige ip configuratie


muwa7id

Aanbevolen berichten

Hallo,

Thuis hebben wij twee pc’s. voor internet werkt deze via Telenet-internet draadloos.

Met 1 laptop (acer) hebben we internet verbinding, met de andere (emachines) sinds vandaag niet meer.

Heb reeds systeem herstel gedaan naar moment waar ik dit probleem niet had.

Nu heb ik volgende:

kan wel verbinding maken en staat achter mijn netwerk bij netwerkoverzicht 'verbonden'. Bovenaan staat echter bij momenteel verbonden met: 'onbekend netwerk, geen internettoegang'. Hij ziet het overigens als openbaar netwerk (bankje). Bij de wifi-icoon krijg ik ook gekleurde balkjes met uitroepingsteken.

In het netwerkcentrum geeft hij in het overzicht aan dat hij verbonden is met een onbekend netwerk maar dat dat netwerk niet met internet verbonden is. Hij is dus wel verbonden met m'n netwerk, herkent het als verbinding maar herkent het niet als actief netwerk en geeft geen internettoegang. (verbonden beperkte toegang)

Als ik probeerde via systeemoplossing kreeg ik de melding “verbinding heeft geen geldige ip configuratie”

Via de vele topics die ik op het net heb gelezen raak ik er niet veel wijzer uit.

Modem is van motorola en D-LINK wireless (Airplus G 2.4GHZ DWL-G700AP) Wanneer ik de internetkabel gewoon op de pc aansluit werkt het wel correct.

Besturingssysteem op de pc is Windows 7 Home premium edition

Kan iemand me helpen?

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ander ook een laptop is dan zou ik eerst kijken of je knopje om internet te forwarden niet per ongeluk had uitgezet.

Je kan dat inschakelen door FN + wireless knopje.

Sommige laptop hebt je vooraan nog een knopje of balkje op internet te forwarden.

Als bovenstaande geen oplossing bied dan zou ik eens kijken of de firewall internet niet blokkeerd.

Acer heeft ook nog een programma om internet te activeren en kijk daar ook eens na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.