Ga naar inhoud

Verbonden met draadloos netwerk maar geen toegang tot het internet! HELP ME AUB!!!!!!


Meisje12

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik beschik nu over een Packard Bell Easynote R8720. Ik ben nu verbonden met het draadloos netwerk van thuis, maar op de een of andere manier kan ik het web niet op en dit is echt te frustrerend!

Als signaalsterkte wordt er "uitstekend" aangegeven. Status van draadloze netwerkverbinding onder tablad Algemeen kan ik lezen dat ik al gedurende 2 uur verbonden ben met het netwerk. Bij activiteit kan ik lezen dat er van de verzonden pakketten ook een deel is ontvangen.

Ik ben nu verbonden middels een netwerkbrug (MAC-brugminipoort). Dit zijn hopelijk de nodige gegevens om me uit de brand te helpen. Ik heb me echt suf gezocht op het internet en heb wel een paar handelingen verricht om het een en ander uit te proberen.. Maar helaas niets heeft mogen baten.

Wie kan me helpen??

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Meisje12,

Kan je even meedelen hoeveel pakketten er zijn verzonden en hoeveel daarvan zijn ontvangen. Normaal gesproken zou je hier geen tot zeer weinig verlies mogen hebben.

Kan je ook even onderstaande procedure uitvoeren,

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

-EDIT- Verder kunnen toestellen zoals je netwerkbrug ook de oorzaak van jouw probleem zijn. Kan je eens rechtstreeks met je router verbinden. Misschien is dan je probleem direct van de baan.

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de genomen moeite Mako.

Ik heb de stappen uitgevoerd, hopelijk goed en ik heb een foto gemaakt van het beeldscherm (gezien ik op betreffende laptop niet over internet beschik).

De laptop staat nu op 1:20 uur verbonden en gegevens pakketten zijn: verzonden 2681 / ontvangen 81.

Het advies mbt de laptop rechtstreeks aansluiten op de router kan helaas niet, gezien ik echt in een andere kamer moet zitten.

Hoop echt met heel mijn hart dat je me kan helpen.

Nogmaals bedankt.post-30635-1417704730,6762_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "netwerkbrug" waar Mako naar verwijst is een virtuele "brug" tussen twee netwerken of adapters. Als je er een in je netwerk centrum hebt staan mag je ze verwijderen. Kijk gelijk eens of je WLAN adapter ingeschakeld is ?

Op de foto van de ipconfig zien we eigenlijk alleen dat je geen kabelverbinding hebt, de rest van de gegevens staan niet op je scherm ... .

Je kan het bestandje ipconfig.txt posten ipv een foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "netwerkbrug" waar Mako naar verwijst is een virtuele "brug" tussen twee netwerken of adapters. Als je er een in je netwerk centrum hebt staan mag je ze verwijderen. Kijk gelijk eens of je WLAN adapter ingeschakeld is ?

Op de foto van de ipconfig zien we eigenlijk alleen dat je geen kabelverbinding hebt, de rest van de gegevens staan niet op je scherm ... .

Je kan het bestandje ipconfig.txt posten ipv een foto.

Hoi zoals ik eerder aangegeven heb is het niet mogelijk om het bestand te uploaden naar het web, daarom de foto.

Voldoet deze foto dan niet? Dit is alles wat er in t bestandje staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "netwerkbrug" waar Mako naar verwijst is een virtuele "brug" tussen twee netwerken of adapters. Als je er een in je netwerk centrum hebt staan mag je ze verwijderen. Kijk gelijk eens of je WLAN adapter ingeschakeld is ?

Op de foto van de ipconfig zien we eigenlijk alleen dat je geen kabelverbinding hebt, de rest van de gegevens staan niet op je scherm ... .

Je kan het bestandje ipconfig.txt posten ipv een foto.

Ik heb de netwerkburg, die ingeschakeld stond, verwijderd. Nu staat er:

Draadloze netwerkverbinding: ingeschakeld (intel® Pro/Wireless 2200BG

1394-verbinding: ingeschakeld (1394-netwerkkaart)

Lan-verbinding: netwerkkabel is niet aangesloten (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Linksonder wordt er een uitstekende signaalsterkte aangegeven maar nog steeds geen internet, na het verwijderen

van de netwerkburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nu ook even aangeven hoeveel pakketten er verzonden werden en hoeveel je er daarvan ontvangt?

Herneem nu eventueel nogmaals de stappen van bericht 2 (zonder de netwerkbrug).

Je kan het bestand toch opslaan en achteraf toevoegen aan je bericht. Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.