Ga naar inhoud

"Verkrijgen netweradres"


ArneP

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren enkele problemen met mijn pc.

primo: de opstart is letterlijk overnacht een heel stuk trager geworden. Om uiteindelijk mijn bureaublad te zien te krijgen met mijn pictogrammen duurt het nu enkele minuten, waar dat voorheen hooguit een halve minuut duurde

secundo: de user interface heeft automatisch (i.e. zonder dat ik daar voor iets tussen zit) alle eyecandy afgezet. Da's op zich geen probleem. Ik meld het maar omdat ik dat dus zelf niet gedaan heb.

tertio: mijn internetverbinding blijft hangen op "verkrijgen netwerkadres". Met mijn verbinding zelf is niks mis want ik hang nu met een laptop aan dezelfde draad die anders in mijn pc zit.

Malwarebytes en McAfee hebben geen problemen gedetecteerd.

Mocht het helpen: ik draai XP SP3.

Any ideas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn verbinding zelf is niks mis want ik hang nu met een laptop aan dezelfde draad die anders in mijn pc zit.

Geen draadloze verbinding dus. Die hangt er wel tussen, maar aangezien ik nu opnieuw met de laptop aan dezelfde verbinding (UTP-kabel) hang, is er met de verbinding zelf dus geen probleem.

Vanavond ook even een probleem gehad met mijn geluid (onboard, net als de ethernetverbinding). Winamp gaf aan dat er iets met de DirectSound was en dat ik mijn drivers moest updaten. Een simpele heropstart heeft dat probleem alweer verholpen. De andere problemen houden aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Configuratiescherm

Klik op netwerkverbinding

Klik rechts op thuisnetwerk of een klein netwerk….

Volgende

Volgende

Kies Overige

Bovenste nemen

Volgende

Als je reeds een netwerknaam hebt dan mshome eventueel veranderen.

Printer en bestanddelen delen op ja

Volgende

Normaal gezien vraag die om diskette te maken.

Niet nodig.

OK

Nu hebt je internet maar nog geen lokaal netwerk.

Deel ergens een map.

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's de wizard voor het aanmaken van een internetverbinding. Die hielp niet.

Bij Computerbeheer ontdekt dat de DHCP-client niet opstart hoewel hij dat wel automatisch zou moeten doen. Handmatig aanzetten lost het probleem op.

Ook Windows thema's starten niet automatisch op (vandaar de andere grafische omgeving).

Elke keer de computer opnieuw opstart moeten deze twee dingen dus handmatig worden opgestart.

Enig idee hoe ik dit moet verhelpen zonder een windows-install te moeten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zulle je systeem eerst eens onderzoeken op ongewenste gasten.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.