Ga naar inhoud

wan port is not connected


Aanbevolen berichten

Dag, misschien werd dit probleem al vele keren behandeld, maar ik kan het niet meteen terugvinden.

Ik zat met een router die slechts over 2 LANpoorten beschikt terwijl ik er 4 nodig heb. Ik kocht een goedkope router (Chinees merk FW300R) en deed wat ik moest doen, maar kon met de wankabel van de oude router geen internetverbinding tot stand brengen. Met de nieuwe router kreeg ik een blauwe erbij maar de stekker is te dik.

Hier is de informatie die de nieuwe router me gaf:

[TABLE=class: MsoNormalTable, width: 376]

[TR]

[TD=width: 10, bgcolor: transparent]

[/TD]

[TD=width: 495, bgcolor: transparent] WAN口状 WAN port status

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent, colspan: 2] [TABLE=class: MsoNormalTable, width: 376]

[TR]

[TD=width: 10, bgcolor: transparent]

[/TD]

[TD=width: 500, bgcolor: transparent]

[TABLE=class: MsoNormalTable, width: 300]

[TR]

[TD=width: 110, bgcolor: transparent] MAC地址:

[/TD]

[TD=width: 140, bgcolor: transparent] D0-C7-C0-2C-19-03

[/TD]

[TD=width: 171, bgcolor: transparent]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent] IP地址:

IP Address:

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent] 0.0.0.0

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent] 动态IP

Dynamic IP

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent] 子网掩码:

Subnet Mask:

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent] 0.0.0.0

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent] 网关:

Gateway:

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent] 0.0.0.0

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent] WAN口未连接!

WAN port is not connected!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent] DNS务器:

DNS server:

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent, colspan: 2] 0.0.0.0 , 0.0.0.0

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hopelijk is het een hardwareprobleem want normaal gezien zou die router zichzelf moeten activeren, dat vertelde me de leverancier toch.

Met dank voor een snelle oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het hebt over een telefoonplug en een UTP plug. Ik vermoed dat je dus ADSL hebt, en dat je probeert om de telefoonkabel in de WAN Poort van de router wil stoppen. Dit kan niet.

Zou je voor alle zekerheid het merk EN type van je router met 2 LAN poorten in je volgende berichtje willen plaatsen?

Ik denk dat jouw router met 2 LAN poorten een modem en router in één is. Als dat zo is, dan moeten we je even helpen. Want dan moet de nieuwe router AAN de oude router gekoppeld worden, en moet de oude router in "Bridge"-modus geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Leroy, nu snap ik het waarom het ding niet wil werken. De modem is van Sagem (b-box van Belgacom) en compatibel met adsl en vdsl. De helpdesk heeft me ook in die richting geadviseerd (nieuwe router aan oude schakelen) maar meende dat het volstond met de kabel in een tv-poort te steken wat niet werkte. Ik denk dus dat ik wat betere technische expertise nodig heb en je hulp is dus erg welkom.

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je op het gebied van b-box niet veel informatie geven, want daar ben ik totaal niet mee bekend. Ik heb wel even opgezocht hoe deze modem/router er fysiek uit ziet, maar ik kan eigenlijk geen enkele vinden die maar 2 LAN poorten heeft. Ze hebben er allemaal 4. Hieronder even een willekeurige B-Box router met de poorten.

Bbox_Sagem_p29.jpg

De groene poorten zijn om een vaste telefoon aan te sluiten, de grijze poort is voor de ADSL verbinding (over de ADSL lijn gaat je telefonie en je internet). Deze 3 poorten zijn kleiner als de gele poorten, ze zijn ook bedoeld om een telefoonplug (RJ-11) in te steken.

De gele poorten zijn LAN poorten, deze zijn groter dan de andere 3 poorten. De blauwe plug (RJ-45) die je mee hebt gekregen past als het goed is in deze poort.

Zou je voor de grap eens een foto willen maken van de poorten van jouw oude router (die b-box?). Het lijkt mij gewoon dat je 4 lan-poorten zou moeten hebben, lijkt mij.

Iemand anders misschien nog informatie? Want ik ben totaal niet bekend met B-Box noch Belgacom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je suggestie om de oude router in bridgemodus te zetten heeft me ertoe aangezet om de nieuwe router met een van de lanpoorten te verbinden. Ik haalde dus een ervan af, stak in de plaats de blauwe kabel, verbond die met de wan van de nieuwe router, maar dat lukte niet. Dan stak ik de blauwe kabel in een lanpoort van de nieuwe router en het spul bleek te werken. Daarna stak ik een netwerkkabel van mijn tv in de nieuwe router (met de oude had ik daarvoor geen beschikbare lanpoort meer) en ook daar werkt de netwerkverbinding, hoewel Youtube blijft steken. Dat moet nog onderzocht worden. In elk geval kan ik dus nu met de 2de router werken, als een soort aanvulling van de eerste. Ik snap het zelf niet hoe dat in zijn werk is gegaan, maar het werkt in elk geval. Als er geen complicaties optreden mag deze discussie dus gesloten worden en dank ik Leroy en iedereen die belang stelde in mijn geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.