Ga naar inhoud

wel verbinding geen internet


Aanbevolen berichten

geachte bezoeker dit is mijn probleem,

ik heb een desktop XP met een usb verbinding naar een router. de computer geeft aan een verbinding te hebben met de router, en de tijd dat er al verbinding is. volgens mij is er dus een verbinding met internet mogelijk, lijkt mij

een enkele keer kan ik via internet explorer de startpagina openen, maar 99 van de 100 keer geeft de pc aan dat de startpagina niet geopend kan worden. dit terwijl de verbinding tussen pc en router wel gewoon te zien is op de pc, en goed werkt.

ik krijg dit niet verholpen en weet niet waar het aan ligt.:bawling:

kan iemand mij helpen.

bij voorbaat dank.

aanvullende info de router is van sitecom een wl582 300n internet verbinding via Ziggo

aangepast door geenwizzkid
anvullende info op de vraag van een gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals gezegd geen wizzkid, echt een leek,

stomme vraag wat is een opdrachtprompt, waar vind ik die en iets dat iets van de pc zelf of van de usb of van de verbinding.

help me nog een klein beetje op weg, voor iemand met ervaring zoals jij moet dat geen probleem zijn.

bedankt

aangepast door geenwizzkid
weer een antwoord op een vraag, komend tot een oplossing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - accessoires. Daar staat normaal een snelkoppeling naar de opdrachtprompt.

Open de opdrachtprompt, typ ipconfig /all en druk enter.

Klik dan het zwarte icoontje links in de blauwe balk bovenaan.

Ga in het lijstje naar "bewerken", klik dan op "alles selecteren" en druk op de enter toets.

Alles is nu gekopieerd en klaar om in een bericht te plakken.

Plak nu alles in het vak voor een nieuw bericht.

Nog enkele vraagjes.

Heb je alle drivers geinstalleerd zoals voorzien in de handleiding?

Heeft dit ooit gewerkt? Indien ja, wanneer is het probleem dan begonnen?

Heb je een voldoende sterk signaal op je draadloze verbinding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:viking:word hier helemaal niet goed van.

heb gedaan wat werd gezegd met de opdrachtprompt van de pc. deze opdracht van de pc staat zowel het ipadres en het `subnetmasker` op 0.0.0.0.

een bekende met een laptop heeft op mijn verbinding geprobeerd internetverbinding te maken en dit is wel gelukt, met een ip adres getal en een subnetmasker getal.

nu heb ik dit weekend weer eens het zelf geprobeerd met de pc, en dan maakt de computer de eerste keer wel verbinding met internet, dan vindt ik onder status dezelfde getallen, hij vind dus een ip adres. ik kan gewoon internetten.

maar de tweede keer dat ik verbinding wil maken geeft hij aan `ongeldig ip adres`, dan gaat de wizard zoeken maar kan niets vinden. dus geen internet.

heeft iemand, kweezie wabbit, hier een oplossin voor,

bij voorbaat dank aan allen:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.